پلازا مگ/ سامسونگ با توجه به عنوان موقعیت خود در بازار تولید فلش مموری های DRAM و NAND به عنوان رهبر، اکنون توجه خود را به سمت تولید سنسورهای تصویر جلب کرده است.


گزارش جدیدی از خبرگزاری های کره جنوبی منتشر شده که ادعا می کنند این شرکت کره ای قصد دارد ظرفیت تولید سنسورهای تصویر خود را افزایش داده و در این بازار هم تبدیل به یک رهبر جهانی شود. تقاضای شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند، برای سنسورهای تصویر که در دوربین این دستگاه ها استفاده می شود، رو به رشد بوده و سامسونگ که دستی بر آتش دارد، این فرصت را مغتنم شمرده و قصد دارد تولید خود را در این حوزه به میزان قابل توجهی افزایش دهد. البته باید بگوییم که بازه استفاده از سنسور تصویر، محدود به گوشی های هوشمند نیست بلکه امروزه در صنعت خودروسازی هم از چنین سنسورهایی استفاده می شود.

در این گزارش آمده که سامسونگ یکی از خطوط تولیدی خود در شهر هاسئونگ کره که به تولید حافظه های DRAM تعلق دارد را تبدیل و به تولید سنسورهای تصویر اختصاص خواهد داد. این پروژه از سال گذشته آغاز شده و انتظار می رود تا پایان سال 2018 بتواند سنسورهای تصویر را تولید کند. گفته می شود بلافاصله پس از اینکه خط تولید هاسئونگ آماده به کار شد، سامسونگ خط تولید دوم برای ساخت سنسور های تصویر را آغاز خواهد کرد. گفته می شود خط تولید دوم احتمالا ظرفیت تولید 50 هزار سنسور تصویر را خواهد داشت. تخمین زده می شود پس از اینکه هر دو خط تولید شروع به کار کنند، سامسونگ ظرفیت تولید 120 هزار واحد سنسور تصویر در ماه را داشته باشد.
بازه استفاده از سنسور تصویر، محدود به گوشی های هوشمند نیست بلکه امروزه در صنعت خودروسازی هم از چنین سنسورهایی استفاده می شود.

در حال حاضر، سونی در بازار تولید سنسورهای تصویر، رهبر محسوب شده و سهم بازار این کمپانی نسبت به سال گذشته با رشد 50 درصدی روبرو بوده است. هم اکنون سونی ظرفیت تولید ماهانه 100 هزار واحد سنسور تصویر دارد. این شرکت 4 میلیارد دلار در سال 2015 در این بخش سرمایه گذاری کرد تا ظرفیت تولید را افزایش داده و بتواند رهبری این بازار را در دست بگیرد. بر اساس گزارشات منتشر شده، فناوری تولید سنسورهای تصویر سامسونگ، تقریبا هم‌پا با سونی است. سامسونگ برای دوربین تمام گوشی های هوشمند خود از سنسورهایی که خودش تولید می کند، استفاده کرده است. همچنین اخیرا مشتریانی هم برای این محصول خود داشته و چند کمپانی دیگر نیز از سنسورهای تصویر تولید سامسونگ برای دوربین گوشی های خود استفاده کرده اند و این رویه در حال رشد است. سامسونگ پیش‌تر هم اعلام کرده بود که سنسور تصویر 3 لایه ایزوسل سریع 2L3 را وارد دیگر دستگاه ها خواهد کرد. این سنسور امکان اجرای قابلیت سوپر اسلوموشن را در دوربین گلکسی S9 فراهم می کند.
سامسونگ چند سالی است که رقابتی سخت را با شرکت ژاپنی سونی آغاز کرده و هر دو شرکت از قدرتمند های این صنعت محسوب می شوند، از این رو نباید انتظار داشته باشیم که سونی به راحتی رهبری بازار را به سامسونگ واگذار کند.