خبر ورزشی/ با رسول خطیبی، بازیکن و مربی پیشین تراکتورسازی هم‌صحبت شدیم.


حرف‌های او در باره مشکلات مدیریتی تراکتور، دست‌های پشت پرده و جذب ناآگاهانه بازیکنان را می‌خوانید.
*بازی تراکتورسازی – الجزیره چطور بود؟
تراکتور کار سختی داشت و فشار زیادی روی دوش خود حس می‌کرد. آنها بازی خوبی انجام دادند اما می‌توانستند خیلی بهتر هم باشند. یک سری مسائل غیرفنی باعث ضربه زدن به تراکتور شده است.
*منظورتان مسائل مدیریتی باشگاه است؟
بله، افراد غیرفوتبالی که در رأس باشگاه قرار دارند تراکتور را به این روز انداخته‌اند. اول فصل با مدیریت ضعیف باعث محرومیت تیم از نقل و انتقالات شدند. سپس با دخالت در روند جذب بازیکن و خریدهای ناآگاهانه به تیم ضربه زدند و ضعیف‌ترین نتیجه‌های تراکتور رقم خورد. آقایان بدانند با کنترل از راه دور نمی‌توان یک تیم را مدیریت کرد.
*چه راهکاری پیشنهاد می‌دهید؟
باید تغییرات اساسی در کادر مدیریتی صورت بگیرد. باید از همین الان به فکر فصل بعد باشیم و مدام نگوییم کو تا فصل بعد؟ با این مدیریت سال بعد هم مشکل خواهیم داشت. آقایان می‌گویند 45 میلیارد درآمد داشته‌ایم اما تیم جوانان و امید تراکتور پول برای یک سفر و مسابقه ندارد.
*عملکرد سائلام را چطور دیده‌اید؟
ساغلام مربی باتجربه و بادانشی است اما بهترین مربی دنیا هم به تنهایی حریف دست‌های پشت پرده نخواهد شد.
*چرا به بعضی بازیکنان باتجربه بازی نمی‌دهد؟
انتخاب بازیکن پیرو سلیقه و نظر سرمربی است. هر بازیکنی از نظر جسمی و روحی آماده‌تر باشد، شانس بیشتری برای بازی دارد.
*شایعه شده بود بعضی‌ها کم‌کاری می‌کردند و خواستار آمدن مربی محبوب‌شان هستند.
خیر این‌طور نیست. شفر به استقلال آمد و بازیکنان منصوریان به خوبی با او کار کردند. اسکوچیچ در خونه‌به‌خونه با نفرات جواد نکونام کار می‌کند و مشکلی وجود ندارد. سائلام هم مربی خوبی است و بازیکنان از او راضی هستند.
*مشکل گلزنی تراکتور از کجاست؟
همان‌طور که گفتم، بازیکنان ضعیف و بی‌انگیزه که توسط افراد غیرفوتبالی و بدون مدیریت آگاهانه به تراکتور اضافه شدند. باید افراد فنی و آگاه در جذب بازیکن نظر دهند. دو بازیکن خارجی هم قبل از سائلام و بدون تأیید او اضافه شدند.
*قضیه سفر ییلدریم به تبریز چه بود؟
آقایان می‌خواهند با اسم‌های بزرگ خودشان را محبوب کنند و با وعده دادن و دل خوش کردن تبریزی‌ها به خودشان اعتبار بدهند. هواداران تراکتور فوتبالی و فهیم هستند و گول این وعده‌ها را نمی‌خورند.
*در آخر چه حرفی دارید؟
باید تغییرات مدیریتی در باشگاه انجام شود. آقایان الیاسی، عباسی و خرم مدیران لایق و زحمتکشی هستند و باید قدرشان را دانست. مدیران غیرفوتبالی را باید کنار گذاشت. امیدوارم تراکتور به روزهای خوبش برگردد.