ایسنا/ دستگیری باند 14 نفره سرقت لوازم خودرو و موبایل در کرج



رییس پلیس آگاهی البرزسرهنگ جواد صفایی در نشست خبری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه(22 اسفند) اظهار کرد: طی 11 ماه اخیر کشفیات کالای قاچاق در استان 17 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشتر این کشفیات در حوزه سیگار، وسایل صوتی و تصویری بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستگیری 14 موبایل قاپ و سارق لوازم داخل خودرو اشاره کرد و افزود: این سارقان با خودروهای شخصی به‌عنوان مسافرکش افراد را سوار می‌کردند و اشیاء قیمتی و پول و لوازم شخصی افراد را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ صفایی توضیح داد: بیشتر طعمه‌های سارقان افراد پیر و میان‌سال بودند .

این مسئول ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس این افراد دستگیر شده و تا کنون .به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند..

رئیس پلیس آگاهی استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستگیری باند سرقت منزل اشاره کرد و افزود: پلیس آگاهی استان موفق به دستگیری باند هفت نفره سارقان منزل که دو نفر آن‌ها زن بوده و در شگرد سرقت به سارقان کمک می‌کردند، شده است.

وی بابیان اینکه سارقان ساکن استان‌های غربی کشور هستند و بیشتر طعمه‌های آن‌ها خانه‌های همکف و طبقه اول بوده است، گفت: سارقان برای کاهش جلب‌توجه یکی از زنان همکار خود را با خود همراه می‌کردند و به ‌واسطه تخریب در و یا ورود از بالکن، اشیای قیمتی، طلا و جواهر و غیره منازل را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ صفایی از کشف مقدار زیادی فرش، طلا، نقره جات و غیره از مخفیگاه سارقان خبر داد و گفت: سارقان تاکنون به ۲۵ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

به گفته وی سارقان منزل در استان‌های اردبیل، البرز و فارس فعالیت داشتند و تاکنون ۲۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی‌ شده‌اند.

سرهنگ صفایی از شهروندانی که از منزل آن‌ها سرقت شده است خواست تا برای شناسایی لوازم منزل خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند.