مهر/ معاون نظارتی بانک مرکزی از ادغام موسسه تعاونی اعتبار ثامن و مهر اقتصاد در بانک انصار خبر داد و گفت: تا بهار ٩٧ کار ادغام انجام خواهد گرفت.



فرشاد حیدری در نشست خبری درباره این ادغام اظهار داشت: این توافق بین نیروهای مسلح انجام شده و هم اکنون درحال مراحل اجرایی آن هستیم. امیدواریم در روزهای باقی مانده در سال جاری فرایند ادغام را آغاز و در بهار سال آینده ادغام را نهایی کنیم.

معاون نظارتی بانک مرکزی به سپرده گذاران این موسسات اطمینان داد که هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که این ادغام یکی از رویکردهای مناسب بانک مرکزی برای تقویت نظام بانکی است.

حیدری تاکید کرد که بانک مرکزی مقید به حفظ حقوق تمام ذینفعان در ادغام این موسسات است و در ادامه افزود: این ادغام باید ضمن انجام فعالیت روزانه تمام این موسسات انجام شود بدون حتی یک وقفه یک دقیقه ای!

وی تاکید کرد: به طور قطع بانک مرکزی اجازه خلل در سپرده ها و حق و حقوقی از سپرده گذاران ضایع شود.

امروز دیگر هیچ موسسه غیرمجازی نداریم

در ادامه این نشست حیدری درباره ساماندهی موسسات غیرمجاز تصریح کرد: کمیته سران قوا تکلیف کرد که ساماندهی این موسسات انجام گرفت و امروز دیگر هیچ موسسه غیرمجازی نداریم و پایان موسسات غیرمجاز پولی را مظهر اقتدار بانک مرکزی می دانیم تا قیمت تمام شده پول برگردد.

معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد که اکنون اجازه راه اندازی هیچ موسسه غیرمجازی در کشور داده نمی شود و البته بانک مرکزی مایل بود که این موضوع کار را به آرامی و بدون تنش پیش برد ولی برخی سهامداران و مدیران غیرمجازها تلاش کردند در راه ساماندهی سنگ اندازی کنند و بر این اساس با حمایت همه جانبه سران قوا با قاطعیت و صبوری، کار به سرانجام رسیده است.

درخواست ایجاد بانک رضوی در بانک مرکزی

در ادامه این نشست جریان موضوع مجوزهای جدید برای ایجاد بانک مطرح شد و معاون نظارت بانک مرکزی در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
بنا بر گفته حیدری، بانک مرکزی فعلا هیچ برنامه‌ای برای صدور مجوز برای بانک و موسسه جدیدی ندارد و از سال قبل هم اینکار را نکرده است. اما درخواست‌هایی در بانک مرکزی وجود دارد از جمله بانک رضوی و یا بانک‌هایی در مناطق آزاد از جمله چابهار یا کیش. این درخواست‌ها در حال بررسی کارشناسی قرار داشته و هر زمان که در این مورد به نتیجه برسیم و نهایی شود پیشنهاد در شورای پول و اعتبار مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

بازداشت دو کارمند بانک مرکزی در پرونده غیرمجازها

معاون بانک مرکزی از بازداشت دو کارمند بانک مرکزی در جریان پرونده موسسات غیرمجاز بازداشت شده اند خبر دادو تصریح کرد: هیچ یک از مدیران بانک مرکزی بازداشت نشده اند و تنها دو کارمند به دلیل تخلفات داخل و خارج از بانک مرکزی بازداشت شده اند که کار حقوقی و قضایی در مورد آنها صورت گرفته است.