خبر ورزشی/ مهدی مهدوی‌کیا گفت: انتقادات زیاد اخیر از برانکو به نظرم خیلی عجیب است.


مهدی مهدوی‌کیا را اگر گیر بیاوری، همیشه‌ حرف‌های تازه و دست اول برای گفتن دارد. شهرآورد، انتقادات از برانکو، شانس صعود سرخپوشان در آسیا، مرد سال فوتبال ایران و... دلایلی شد تا پای صحبت اسطوره سرخ‌ها بنشینیم.
*پرسپولیس شهرآورد را باخت و خیلی‌ها از ارنج و تعویض‌های برانکو ایراد گرفتند.
باخت در شهرآورد همیشه تبعات بدی دارد. پرسپولیس هم در شهرآورد خصوصاً در نیمه اول خوب بازی نکرد اما در مورد ارنج و تعویض‌ها هر مربی نظر خاص خودش را دارد. بعد از باخت همیشه از مربی تیم بازنده انتقاد می‌شود که برانکو هم از این قاعده مستثنی نیست خصوصاً اگر این باخت هم مربوط به شهرآورد باشد.
*از نظر بعضی‌ها برانکو، مرد بازی‌های بزرگ نیست!
فعلاً که پرسپولیس با قدرت قهرمان شده، فصل قبل هم قهرمان شد و... در آسیا هم شرایط نسبتاً خوبی دارد. به نظرم انتقادات تند و تیز فعلی مقداری عجیب است. این که یک مربی دو سال تیمی را به عنوان قهرمانی لیگ می‌رساند، در آسیا هم تیمش را به جمع چهار تیم می‌رساند، نمی‌تواند مربی ضعیفی باشد.
*پس شما معتقدید از برانکو نباید انتقاد زیاد باشد؟
چرا انتقاد باید باشد اما انتقادها باید سازنده باشد و همه مسائل فنی در آن در نظر گرفته شود.
*پرسپولیس شانس صعود از گروهش در آسیا را دارد؟
بله، پرسپولیس و السد از گروه‌شان صعود خواهند کرد.
*ویدئویی که از شما برای فیفا فرستاده شد، چه جریانی داشت که با توپ، توپ را از حلقه بسکتبال تبدیل به گل کردید؟
فیفا از تیم‌هایی که در جام جهانی حضور دارند، نماینده‌ای را خواسته و خواهان تهیه فیلمی و ارسال آن شده بود. در واقع چالشی بود که من هم آن را قبول کردم. باید با حرکات فوتبالی و ضربه سر، توپ را وارد سبد بسکتبال می‌کردم.
*به نظر اگر قدتان بلند بود بسکتبالیست خوبی می‌شدید؟
(با صدای بلند می‌خندد) من در دوران نوجوانی در خیلی از رشته‌های ورزشی حضور داشتم. در هندبال و دوومیدانی در رده استانی قهرمانی آوردم، در بسکتبال هم بازیکن خوبی بودم اما چون طرفدار فوتبال بودم و عشقم فوتبال بود، در این رشته فعالیتم را به صورت حرفه‌ای پیگیری کردم.
*مرد سال فوتبال ایران در برنامه ۹۰،‌ امید ابراهیمی انتخاب شد. به نظر شما از بین گزینه‌هایی که وجود داشت، چه بازیکنی باید انتخاب می‌شد؟
باید به همه سلیقه‌ها احترام گذاشت اما به نظرم علیرضا جهانبخش که جزو سه بازیکن برتر لیگ هلند است و در این چند ساله پیشرفت خیلی خوبی داشته و از نظر اخلاقی هم جزو بهترین‌ها بوده است و حتماً در جام جهانی هم می‌تواند به بهترین شکل خودش را نشان دهد، لیاقت مرد سال بودن را داشت.
*در مورد سامان قدوس چه نظری دارید؟
سامان قدوس در دیدار مقابل آرسنال بازی خیلی خوبی را ارائه داد. این بازیکن سرعت خوبی دارد و از قدرت شوتزنی بالایی هم برخوردار است. فقط امیدوارم این بازیکن از لیگ سوئد برود و در لیگ‌های معتبر اروپایی مانند انگلیس، اسپانیا،‌ ایتالیا یا آلمان بازی کند.
*سؤال دیگرمان در مورد پرسپولیس به نگرانی این تیم از بابت محرومیت از نقل و انتقالات از دو پنجره بازمی‌گردد. ظاهراً چند بازیکن هم آخر فصل می‌روند.
محرومیت پرسپولیس نگران‌کننده است. اگر تیم فعلی حفظ شود، برای فصل آینده هم می‌توان امیدوار بود مدیریت پرسپولیس هم حتماً تمام مجموعه فعلی را حفظ خواهد کرد.
*در خصوص شفر و کارایی موفقش در استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا چه نظری دارید؟
شفر مربی کاربلدی است و تجربه بسیار بالایی دارد. نتایج موفقش هم نشان می‌دهد کارش را خوب بلد است.
*مامه تیام را چطور بازیکنی دیدید؟
بالاخره بازیکنی که در یوونتوس بازی کرده، حتماً کیفیت عالی دارد. حضور چنین بازیکنانی برای فوتبال ما بسیار مفید است و باعث رشد بازیکنان کناری و هم‌تیمی‌اش هم می‌شود.
*برنامه‌ای برای بازی جدید برای زلزله‌زده‌ها دارید؟
بله در نظر دارم شنبه در کرمانشاه حاضر شوم تا پیراهن‌‌هایی که از تیم‌های بوندس‌لیگایی و چند تیم دیگر اروپایی تهیه کرده‌ام را طی مسابقه‌ای در کرمانشاه با حضور نوجوانان زلزله‌زده به آنها اهدا کنیم و تا حدودی موجب شادی این نوجوانان شویم.