ورزش 3/ نماینده های فوتبال امارات نمایش بسیار ضعیفی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا سال جاری داشته اند.


الجزیره، الوحده، الوصل و العین چهار نماینده امارات در لیگ قهرمانان آسیای سال جاری هستند، که کسب تنها 7 امتیاز از 12 مسابقه حاصل تلاش آنها تا پایان هفته سوم رقابت ها بوده است.
الجزیره بهترین نماینده با 4 امتیاز
در گروه اول این رقابت های تیم الجزیره امارات با تیم های تراکتورسازی، الاهلی عربستان و الغرافه قطر هم گروه است و این تیم از سه دیداری که برگزار کرده 4 امتیاز که حاصل یک تساوی، یک شکست و یک پیروزی بوده را کسب کرده است.
الوحده ضعیف ترین نماینده اماراتی ها
الوحده دیگر نماینده امارات است که در رقابت های این فصل حاضر است؛ آنها شروع بسیار بدی در رقابت ها داشتند و با دریافت 5 گل مقابل لوکوموتیو سنگین ترین شکست هفته اول رقابت ها را به نام خود ثبت کردند. در ادامه هم آنها عملکرد بدی داشتند و دو شکست را برابر الدحیل و ذوب آهن در فولادشهر تجربه کردند تا بدون امتیاز و با تفاضل گل 8- در قعر جدول گروه دوم حضور داشته باشند.
این نمایش ها واکنش سایت فوتبال امارات را به همره داشت و به انتقاد از این شکست الوحده پرداخت و نوشت: » الوحده کماکان رکورد خود را در بازی‌های خارج از خانه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا افزایش می‌دهد زیرا امروز در این بازی ها به عدد ۱۷ رسید ولی بدون هیچ برد است. الوحده از ۱۷ بازی ۱۲ بازی را باخته و ۵ بازی را مساوی کرده است.»
الوصل و تفاضل بهتر نسبت به الوحده
الوصل امارات هم نمایش خوبی در رقابت های این فصل نداشته و سه شکست را در سه دیدار ابتدایی خود تجربه کرده است. آنها در اولین مسابقه برابر السد با شکست 2 بر 1 در خانه زمین مسابقه را ترک کردند و در دومین دیدار برابر نسف قارشی یک بر صفر شکست خوردند تا با قبول شکست 2 بر صفر برابر شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ورزشگاه آزادی، چاره ای جز قرار گرفتن در رتبه آخر گروه بدون امتیاز و با تفاضل گل 4- نداشته باشند.
امید امارتی ها گرفتار در گروه مرگ
العین که فینالیست دو سال قبل لیگ قهرمانان آسیا به شمار می رود، پر امیدترین نماینده امارات در رقابت های آسیایی به شمار می رود، اما حضور در گروه مرگ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا همراه با استقلال تهران، الریان قطر و الهلال عربستان کار آنها را بسیار دشوار کرده است؛ تا جایی که سه دیدار اول که دو دیدار آن نیز در خانه برگزار شده است، بیشتر از سه تساوی و سه امتیاز برای آنها به ارمغان نیاورده است.
این نتایج ضعیف هشدار کارشناسان اماراتی را در پی داشته و حتی در واکنشی جنجالی شاهد آن بودیم که کارشناسان فوتبال امارات خواهان این موضوع شده بودند که فقط العین به عنوان نماینده امارات در رقابت های آسیایی حضور داشته باشد که البته این تیم نیز امروز در مقابل استقلال و نمایش خوب شاگردان شفر، چاره ای جز قبول شکست نداشت که داور مانع از ثبت اولین شکست این تیم شد.