فارس/ محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی در راستای منافع پادشاهی سعودی سفری را به چندین کشور آغاز کرده و در سفر به انگلیس قرارداد 100 میلیاردی بر روی میز مذاکره خواهد گذاشت.



به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، عربستان سعودی و انگلیس در طول سفر محمد بن سلمان به لندن توافق‌های تجاری متعددی به امضا خواهند رساند که ارزش آنان بیش از 100 میلیارد دلار خواهد بود.

عدل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه (دیروز) گفت که سفر ولی‌عهد این کشور به انگلیس با هدف ارتقا‌ء سطح روابط دو کشور تا بالاترین سطح ممکن صورت می‌گیرد. 

الجبیر گفته بود روابط لندن و ریاض بسیار قوی است و گفت‌وگوها میان دو کشور وسیع خواهد بود. وی همچنین تاکید کرد توافق‌ها و قراردادهایی در مسایل متعدد میان دو کشور منعقد خواهد شد. 

محمد بن سلمان روز چهارشنبه سفری به لندن خواهد داشت و با نخست وزیر انگلیس انگلیس، مقامات امنیتی و برخی اعضای خاندان سلطنتی دیدار خواهد کرد. 

گروه‌های حامی حقوق بشر و مخالف جنگ در انگلیس با راه‌اندازی کمپین‌هایی خواستار لغو این سفر شده‌اند. این گروه‌ها به جنایات عربستان سعودی در یمن اشاره داشته و خواستار قطع روابط تسلیحاتی میان لندن و ریاض هستند.