مهر/ پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: آبی‌پوشان در شرایط آرمانی قرار دارند و می‌شود پیش‌بینی کرد که مقابل العین دست خالی نخواهند بود و با امتیاز به ایران باز می‌گردند.


محمد مومنی در خصوص دیدار امروز تیم های استقلال و العین اظهار داشت: آبی پوشان بعد از پیروزی ارزشمند در دربی به بهترین شرایط رسیدند و با این شرایط روحی می توانند از هر بازی نتیجه لازم را بگیرند.
این پیشکسوت استقلال ادامه داد: از همین رو به نظرم امروز العین کار ساده ای مقابل استقلال در خانه خودش ندارد. بچه های ما می توانند دست پر از این بازی به تهران بازگردند. حداقل این است که دست خالی و بدون امتیاز امارات را ترک نمی کنند. ضمن این که مساوی هم برای استقلال در این بازی نتیجه خوبی است. چرا که می تواند متضمن صعود به مرحله بعدی و سنگ بنای راهیابی به فینال بازی ها باشد.
پیشکسوت آبی پوشان تصریح کرد: اگر در گذشته نسبت به شفر منتقد بودم برای این بود که تیم به این شرایط برسد. هنوز هم معتقدم این نه حداکثر ظرفیت شفر است و نه حداکثر ظرفیت استقلال. هنوز هم بر این باورم که تیم استقلال آنقدر ظرفیت های بالایی داشت که باید با روند سریعتری به اوج باز می گشت. هنوز هم معتقدم که این تیم در ابتدای فصل به بهترین شکل ممکن بسته شد و تنها یکسری مسائل حاشیه ای و بدشانسی باعث شد تا تیم ابتدای فصل نتایج لازم را بگیرد.
مومنی در خصوص تمدید قرارداد شفر با استقلال بیان داشت: فعلا مهم سئوال در استقلال همین است که آیا آقای شفر فصل بعد قراردادش را تمدید می کند یا خیر. شفر بعد از مدتی خانه نشینی به استقلال آمد. این تیم آنقدر بزرگ و با ظرفیت است که تبدیل به ویترین شفر شد. اینطوری نیست که فقط شفر استقلال را متحول کرده باشد. استقلال هم شفر را احیا کرد و بار دیگر او را به بورس مربیان خاور میانه فرستاد. پس این اتوبان دو طرفه بوده و منتی نباید سر استقلال باشد. آقای شفر باید مشتاقانه قراردادش را با استقلال تمدید کند.
وی افزود: البته در این تردید نیست که نابسامانی های مدیریت مادر ارائه تسهیلاتی که شفر انتظار داشت دچار ضعف بوده و هست. اما در مجموع شرایط آنقدر هم بد نیست که آقای شفر هر روز بخواهد از این نابسامانی ها صحبت کند. این که یک اینترنت را بهانه کند یک روز خودری چینی را یک روز آکادمی و غیره را.
مهاجم سابق آبی پوشان تصریح کرد: در این که اولویت استقلال در فصل بعد باید شفر باشد تردیدی نیست. اما مدیران استقلال باید شهامت داشته باشند که اگر شفر خیلی برای استقلال طاقچه بالا گذاشت به سراغ گزینه های دیگر بروند و مطمئن باشند این تیم آنقدر بزرگ هست که مربیان زیادی در دنیا خواهان نشستن روی نیمکت آن باشندد. شفر مربی خیلی خوبی است اما اینطور نیست که اگر در استقلال نماند دنیای این تیم تیره و تار شود.