خبر ورزشی/ پرسپولیس شهرآورد را باخت اما حالا دیگر قهرمانی‌‌اش تا حدود 99 درصد قطعی شده و برای تغییر قهرمان لیگ از پرسپولیس به ذوب‌آهن، باید اتفاقاتی بیفتد که هیچ‌کس آن را باور نمی‌کند‌؛

چیزی شبیه داستان‌های هالیوودی! روز پنج‌شنبه، سرخپوشان تهرانی در شهرآورد بزرگ پایتخت با حساب یک بر صفر مقابل استقلال شکست را پذیرفتند اما 45 دقیقه قبل از شروع بازی پرسپولیس، این ذوب‌آهن بود که به عنوان تیم دوم لیگ و دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی در شهر جم و مقابل پارس جنوبی به میدان رفت.
شاگردان امیر قلعه‌نویی برای نزدیک شدن به پرسپولیس، باید از سد پارس عبور می‌کردند. البته اگر در این بازی، قافیه را به حریف باانگیزه خود می‌باختند نیز، قهرمانی پرسپولیس قطعی می‌شد اما اتفاق سوم رخ داد و ذوبی‌ها با حریف‌شان به تساوی دست یافتند تا حاصل کار این تیم، یک امتیاز باشد.
با این شرایط، پرسپولیس روی امتیاز 57 باقی ماند و ذوب‌آهن نیز به امتیاز 42 رسید تا فاصله امتیازی‌‌اش با پرسپولیس به عدد 15 برسد. تا پایان فصل، تنها 5 بازی و 15 امتیاز دیگر باقی ‌مانده یعنی در بدترین حالت، اگر پرسپولیس همه بازی‌هایش را ببازد و با همین 57 امتیاز، لیگ را به اتمام برساند و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، ذوب‌آهن بتواند 5 بازی پیاپی را ببرد و 15 امتیاز به جیب بزند، با امتیاز 57 به پرسپولیس می‌رسد اما تفاضل گل سرخپوشان 31+ است و تفاضل گل ذوب‌آهن 8+ که فاصله دو تیم را زیاد جلوه می‌دهد.
به بیان ساده‌تر، پرسپولیس اگر در هر بازی به صورت میانگین 5/2 گل دریافت کند و بازی‌هایش را ببازد و از سوی دیگر ذوب‌آهن در هر بازی میانگین 5/2 گل به ثمر برساند، می‌تواند پرسپولیس را در صدر جدول بگیرد و قهرمان شود! این موضوع، چیزی در حد محال است به خصوص وقتی به شرایط امتیازگیری دو تیم نگاه می‌کنیم. شرایط 5 بازی اخیر برای پرسپولیس و ذوب‌آهن:
پرسپولیس: 4 برد، بدون تساوی، یک شکست، 9 گل زده، 2 گل خورده و 12 امتیاز
ذوب‌آهن: 3 برد، یک تساوی، یک شکست، 8 گل زده، 6 گل خورده و 10 امتیاز
حریفان پرسپولیس در 5 بازی آخر فصل: سایپا (تهران)، پدیده (مشهد)، پارس جنوبی (تهران)، ذوب‌آهن (اصفهان) و سپیدرود (تهران).
حریفان ذوب‌آهن در 5 بازی آخر فصل: تراکتورسازی (اصفهان)، سپیدرود (اصفهان)، فولاد (اهواز)، پرسپولیس (اصفهان) و نفت تهران (تهران).
با توجه به شرایطی که رخ داده می‌توان گفت پرسپولیس همان روز پنج‌شنبه قهرمان شد!