فارس/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در متروها که روزانه جمعیت زیادی را جابه جا می کنند، یک اپراتور تلفن همراه آنتن می دهد و دیگری آنتن ندارد و مردم محروم‌ می شوند.


محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش شهر هوشمند اظهارداشت: یکی از معضلات امروز توسعه زیرساخت ها، مشکلات اپراتورها با شهرداری ها است. در نتیجه این مشکلات در متروها که روزانه جمعیت زیادی را جابه جا می کنند، یک اپراتور تلفن همراه آنتن می دهد و دیگری آنتن ندارد و مردم محروم‌ می شوند. بخشی از این مشکل مربوط به مدیریت ما است و‌ بخش دیگر ناشی از تعامل با مدیریت شهری است.

وی گفت: باید با تعامل با شهرداری ها و تغییر مدل همکاری، تغییرات جدی در زندگی مردم ایجاد کنیم.

جهرمی ادامه داد: البته نباید از تبلیغات غافل ماند. من با وجود فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مصادیق شهر هوشمند فقط سرویس ۱۳۷ را می شناسم. باید خدمات شهری ایجاد شده را تبلیغ کنیم همچنان که یک مولفه شهر هوشمند، شهروند هوشمند است و باید مردم را آگاه کنیم.

وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات گفت: امروز‌ نیاز به شاخص گذاری و شفاف سازی و اعلام شاخص ها داریم که مثلا باید بگوییم امروز‌ میزان معطلی در ترافیک و صف های اداری در شهرداری ها، میزان آلودگی، میزان پخش گاز کربنیک و میزان پارکینگ چقدر است و‌ با توسعه شهر هوشمند می خواهیم به کجا برسیم.