آخرین خبر/ 25 سال قبل در آبان ماه اتفاق تلخی در فوتبال باشگاهی ایران رخ داد و در بازی بین 2 تیم گسترش تهران و پیام، محمد پارسا جوان 21 ساله پیام در برخورد با حسن اسپیلی‌ به شدت مصدوم شده و به حال کما رفت.

پارسا چند ماه در کما بود و پس از به هوش آمدن متاسفانه به خاطر شدت ضربه و نبود آمبولانس در محل بازی و اقدامات دیرهنگام پزشکی درمانی، این بازیکن مستعد نه تنها از فوتبال محروم شد، بلکه 25 سال است که با جسمی نحیف و رنجور در گوشه خانه افتاده است. حالا پس از 25 سال متاسفانه دوباره یکی از بازیکنان شاغل در لیگ دچار ضایعه نخاعی شده با این تفاوت که خوشبختانه این بار در ورزشگاه غدیر اهواز هم آمبولانس بود و هم اقدامات پزشکی سریع و به موقع صورت گرفت.
در جریان دیدار فولاد و استقلال در‌حالی که چند ثانیه به پایان نیمه نخست باقی ‌مانده بود، آرمین سهرابیان مدافع چپ استقلال با لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی تیمش در دفع یک توپ هوایی برخورد شدیدی داشت، به طوری که سر سهرابیان با شدت به پشت سر و گردن پادوانی خورد و او را نقش بر زمین کرد. عوامل اورژانس و پزشکان حاضر در ورزشگاه سریعا اقدامات درمانی را انجام دادند اما مصدومیت پادوانی جدی‌تر از آن بود که درمان شود و به بازی برگردد و بین 2 نیمه او را به بیمارستانی در اهواز منتقل کردند. از غروب تا ساعت یک و نیم بامداد روز یک‌شنبه تیم پزشکی با بررسی عکس و ام‌آر‌آی و آزمایشات گرفته شده از مدافع برزیلی استقلال، تصمیم به انجام عمل جراحی سخت و حساسی گرفت که تا دمیدن آفتاب جراحی به طول کشید. با وجود تلاش عوامل پزشکی بیمارستان آپادانای اهواز و کادر پزشکی استقلال، شایعاتی درباره پادوانی در فضای مجازی منتشر شد که خبر از ضایعه نخاعی شدید و فلج شدن مدافع برزیلی آ‌بی‌‌ها می‌داد و موجی از نگرانی بین استقلالی‌‌ها ایجاد و شیرینی برد 4 - یک آن‌ها مقابل فولاد را در کام‌شان تلخ کرد. همین امر باعث شد تا دکتر نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال در پستی اینستاگرامی به این شایعات واکنش نشان بدهد. در این پست آمده است: «اللهم اشف کل مریض، آموخته‌‌‌ام که تا وقتی می‌توانم از عمق وجودم و با تمام خلوصم خدا را صدا بزنم، ناامید نگردم. مرد ساکت و ستون محکم دفاع استقلال که مدت‌ها عاشقانه تلاش می‌کرد به ترکیب اصلی بپیوندد و بار دیگر مورد محبت هواداران پرشور قرار بگیرد، در اولین حضور مضروب و مصدوم شد. متاسفانه برای این مرد برزیلی با قلب ایرانی، فوتبال آن روی سکه را نشان داد و اسیر تندباد حوادث گردید. در همان معاینات اولیه مشخص شد آسیب‌دیدگی فراتر از همیشه خواهد بود. استخوان جمجمه شکسته و خونریزی شدید آغاز و پاها بی‌حرکت شد. با کمال تاسف مانند گذشته بازار شایعات داغ و گمراه‌کننده بود تا خبر از قطع نخاع باشد اما در سایه لطف خدا و دعای مردم شریف، در آزمایشات تکمیلی مشخص شد نخاع سالم است ولی فشار زیادی را متحمل شده است. بعد از مشورت فراوان، بالاخره تصمیم گرفته شد عمل اولیه در همان اهواز انجام شود که با عنایت الهی و تلاش کادر بیمارستان آپادانای اهواز و همراهی کادر مجرب پزشکی استقلال عمل ‌6 ساعت به‌طول انجامید و هم‌اکنون خونریزی قطع شده و پادو‌انی به هوش آمده و فشار بر روی نخاع کمتر شده است. در انتظاریم شرایط به مرحله ثبات برسد تا با همکاری باشگاه با آمبولانس هوایی او را به تهران منتقل کنیم و ادامه درمان در تهران انجام گردد.‌» این پست اینستاگرامی موج نگرانی را مهار کرد اما در اردوی استقلال همه نگران پادوانی و پیگیر وضعیتش بودند و با وجود آن‌که به لحاظ روحی شوک بدی به اردوی استقلال در آستانه داربی وارد شده اما آن‌ها هم قسم شده‌اند به خاطر پادوانی بازی خوبی در داربی 86 انجام دهند و برد در آن را تقدیم مرد برزیلی قلب آبی کنند که زمستان سال گذشته با انداختن پرچم ایران روی دوشش بابت صعود استقلال به مرحله گروهی لیگ قهرمانان، صادقانه برای ایران و فوتبالش خوشحالی می‌کرد.
البته با این‌که دکتر نوروزی ضایعه نخاعی را رد کرده اما بازیابی سلامتی کامل‌ پادوانی، خود چالش بزرگی است. محسن شاملو یکی از پزشکانی است که پادوانی را مورد عمل جراحی قرار دادند، او در گفت‌و گو با ‌هوادار‌ درباره وضعیت پادوانی گفت: «پس از این‌که این بازیکن مورد عمل جراحی قرار گرفت و به هوش آمد، توانست دست‌های خود را تکان دهد. پاهای پادوانی فعلا‌‌‌ بی‌حرکت است و برای رسیدن به بهبودی باید به فیزیوتراپی بپردازد. برخی از افرادی که دچار چنین حوادثی می‌شوند پس از ٣ ماه تا 3 سال یا بیشتر می‌توانند به شرایط عادی بر‌گردند و متاسفانه برخی هم هرگز بهبود پیدا نمی‌کنند. زمان مشخص خواهد کرد که پادوانی چه زمانی می‌تواند مانند سابق به زندگی خود ادامه دهد.»

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید