آخرین خبر/ درست است که رقابت مسی و رونالدو برای بسیاری کسل‌کننده و تکراری شده اما واقعیت این است که از ابرستارگان مستطیل سبز کاری جز رکوردشکنی برنمی‌آید.

این 2 ستاره شنبه شب در لالیگا غوغایی بر پا و هر کدام رکوردهای جدیدی در تاریخ لیگ اسپانیا ثبت کردند.
2 رکورد برای فوق‌ستاره آرژانتینی
در شب پیروزی 6 - یک بارسلونا مقابل خیرونا در نوکمپ، لیونل مسی 2 گل به ثمر رساند. با این گل‌ها خیرونا به سی‌و‌ششمین تیم متفاوتی تبدیل شد که مسی در لالیگا مقابلش گلزنی می‌کند و به این ترتیب ستاره آرژانتینی از حیث گلزنی به تیم‌های متفاوت در لالیگا رکورددار شد. این رکورد قبلا به طور مشترک در اختیار مسی و آریتس آدوریتس، مهاجم اتلتیک‌بیلبائو قرار داشت. مسی در لالیگا به جز 3 تیم به تمام تیم‌های دیگری که برابرشان به میدان رفته گل زده که آن 3 تیم کادیز (اکنون در دسته دوم)، رئال مورسیا (اکنون در دسته سوم) و خه‌رس (اکنون در دسته چهارم) بودند. همچنین مسی پیش از به ثمر رساندن گل نخست خود در نیمه اول پاس گل اول تیمش را به لوئیس سوارس داد تا او گل تساوی بارسلونا را بزند. این یکصدوچهل‌و‌هشتمین پاس گل ستاره آرژانتینی در لالیگا بود که طبق اعلام صفحه توئیتر سازمان لیگ اسپانیا بالاترین رکورد پاس گل ثبت شده به نام یک بازیکن در تاریخ لالیگا محسوب می‌شود. نشریه اسپورت اسپانیا هفته گذشته نوشته بود که مسی با میچل، ستاره سابق رئال‌مادرید در دادن 147 پاس گل برابر است و با احتساب پاسی که او به سوارس داد، حالا تنها یکه‌تاز رده‌بندی بازیکنان دارای بیشترین پاس گل در تاریخ لالیگا محسوب می‌شود. در همین حال بارسلونا هم با پیروزی‌ مقابل رقیب همشهری‌اش رکورد جدیدی برای روند شکست‌ناپذیری‌ در این باشگاه به ثبت رساند. این سی‌و‌دومین بازی بدون شکست بارسلونا در لالیگا بود. رکورد قبلی بارسا در فصل 11 - 2010 با 31 بازی بدون شکست بود که در زمان مربیگری پپ گواردیولا رقم خورد. آبی‌اناری‌ها نه تنها در 25 بازی این فصلشان در لالیگا شکست نخورده‌اند بلکه در 7 بازی پایانی فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا هم مغلوب نشده بودند. با این حال رکورد بیشترین بازی بدون شکست متوالی در لالیگا هنوز هم متعلق به رئال‌سوسیدادی است که در فصل 80 - 1979 در 38 بازی مغلوب نشد. این بازی برای لوئیس سوارس هم یک بازی به‌یادماندنی بود چراکه او اولین هت‌تریکش را از ماه آگوست سال 2016 به ثبت رساند ضمن این‌که او 2 پاس گل هم داد. مسی و سوارس در این فصل در میان 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا تنها هم‌تیمی‌هایی هستند که تعداد گل‌هایشان در لیگ به 20 و بالاتر از آن رسیده است. مسی تا این مقطع از فصل 22 گل و سوارس 20 گل در لالیگا زده‌اند و صدرنشینان جدول رده‌بندی برترین گلزنان لیگ دسته اول اسپانیا هستند.

سیصدمین گل لالیگایی رونالدو
کریستیانو رونالدو شنبه شب موفق شد گل شماره 300 خود در لالیگا را وارد دروازه آلاوس کند. ستاره پرتغالی با ثبت دبل برابر آلاوس موفق شد گل شماره 299 و 300 خود را در لالیگا برای رئال‌مادرید به ثمر رسانده تا درخشش خود را در سال 2018 استمرار بخشد. اما رونالدو در حالی بعد از 285 بازی به این رکورد دست یافته که لیونل مسی 326 مسابقه برای رسیدن به گل شماره 300 خود در لالیگا نیاز داشت. ستاره پرتغالی طی این سال‌ها میانگین خیره‌کننده 1.05 گل در هر دیدار را ثبت کرده و تنها بازیکن تاریخ لالیگاست که تعداد گل‌هایش از تعداد بازی‌هایی که به میدان رفته بیشتر است. البته لیونل مسی هنوز هم بهترین گلزن تاریخ لالیگاست و رونالدو با توجه به این‌که در سال 2009 وارد لالیگا شد در رتبه دوم قرار دارد.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید