شرق/ یکی از عجیب‌ترین گل‌های فوتبال جهان جمعه در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز رقم خورد.

این گل نه گل زیبایی بود و نه سرنوشت‌ساز. آنچه این گل را تاریخی خواهد کرد، نحوه به ثمر رسیدن آن است. در دقیقه ٩٠ بازی گسترش فولاد- پیکان در‌حالی‌که بازی ٢ بر صفر به سود پیکان بود، در یک برخورد بر سر توپ آندرانیک تیموریان، هافبک گسترش فولاد، توپ را به بیرون زد. اوت به سود پیکان بود و کمک‌داور و داور آن را اعلام کردند. قبل از اینکه بازیکن پیکان خود را به کنار خط برای پرتاب اوت برساند، تیموریان در اقدامی عجیب خودش اوت را برای بازیکنان حریف پرتاب کرد. بازیکنان پیکان هم از توپ اهدایی «آندو» استفاده کردند و گل سوم بازی را به ثمر رساندند پیکان بازی را در نهایت ٣ بر صفر برد اما گل سوم این تیم طبق قوانین فوتبال صددرصد مردود است. 
طبق قوانین تیمی که صاحب اوت شده باید بازی را شروع کند اما در دقیقه ٩٠ بازی گسترش فولاد- پیکان، تیمی که مرتکب اوت شده بود، آغازگر بازی بود. به‌این‌ترتیب عجیب‌ترین گل تاریخ لیگ برتر در تبریز به ثمر رسید. فیلم این گل غیرعادی دیروز بارها دیده شد. با دیدن فیلم این گل بحث‌برانگیز دو سؤال اصلی پیش می‌آید؛ نخست اینکه چرا تیموریان، بازیکن باتجربه گسترش، آن اقدام عجیب را کرده و به حریف پاس داده است؟ دوم داور باید در آن صحنه چه تصمیمی می‌گرفت؟ تیموریان ظاهرا چون تیمش عقب بوده و می‌خواسته از وقت‌کشی پیکانی‌ها جلوگیری کند، خودش به سمت توپ رفت تا پیش از آنکه وقت‌کشی بازیکنان پیکان ادامه‌دار شود، بازی را شروع کند. تیموریان اوت اعلام‌شده به نفع پیکان را برای بازیکنان این تیم پرتاب کرد و آقاخان، بازیکن پیکان کمتر از ٢٠ ثانیه بعد، این توپ را تبدیل به گل کرد. 
فیلم بازی نشان می‌دهد که تیموریان از قانون بی‌اطلاع بوده، چون او پس از پرتاب اوت فکر می‌کرده کاری درست انجام داده، بلافاصله به پست بازی‌اش برگشت و پس از گل هم اعتراضی به داور نداشت. اشتباه بزرگ را داوران انجام دادند. طبق قانون بازیکن پیکان باید اوت را پرتاب می‌کرد و پس از اوت‌انداختن تیموریان داور باید بازی را متوقف می‌کرد و بازی با پرتاب اوت بازیکن پیکان شروع می‌شد. رضا کرمانشاهی، داور این بازی با کمک رضا سخندان و بابک عباسقلی‌زاده بود. محمدحسین ترابیان هم به‌عنوان داور چهارم در تیم داوری حضور داشت. هر چهار داور اشتباه وحشتناکی انجام دادند. ابراهیم میرزابیگی، ناظر این بازی عنوان کرد در تخلفی که در زمان پرتاب اوت تیم پیکان صورت گرفت، همه داوران می‌توانستند نظر بدهند و زمانی که هیچ داوری مانع آن نشده، یعنی همه مقصر هستند. او در‌این‌باره به ایسنا گفت: «من این صحنه را در گزارش بازی خود آورده‌ام و آن را به کمیته داوران ارجاع داده‌ام. درباره جریمه داوران این بازی این کمیته باید تصمیم بگیرد و من تصمیم‌گیرنده نیستم. به‌هر‌حال زمانی که دو کمک‌داور و یک داور چهارم در اختیار یک داور قرار می‌گیرند، همه آنها در اتفاقاتی که در آن بازی می‌افتد، مسئول هستند».

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید