خودرو کار/ رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی همگن قطعه سازی کشور از اصرار مدیرعامل سایپا درخصوص مشارکت قطعه سازان ایرانی در تولید خودروهای خارجی همکار این گروه در ایران خبرداد و گفت:

جهرودی اصرار زیادی به تولید قطعات خودروهای سیتروئن توسط قطعه سازان ایرانی داشته است.
در جلسه مذاکره سایپا و خودروسازان خارجی چه گذشت؟محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار خودروکار اظهارکرد: از آن جایی که مدیرعامل سایپا در گذشته سابقه فعالیت در قطعه سازی را داشته، به خوبی با جنس فعالیت ها در این صنعت آشناست و درک صحیحی از مشکلات آنان دارد.

وی افزود: از زمانی که مدیریت جدید در گروه سایپا بر سر کار آمده، بخشی از طلب قطعه سازان ایرانی پرداخت شده و قرار است به زودی این پرداخت ها 120 روزه شود که در صورت وقوع این امر، می توان به تسریع در حرکت قطعه سازان امیدوار بود.

وی تصریح کرد: سایپا علاوه بر همکاری مالی با قطعه سازان، در زمینه های دیگری نظیر حمایت از آن ها در برابر تولیدکننده خارجی و مشارکت در تولید قطعات دارای فناوری پیشرفته نیز گام های مثبتی برداشته که امیدواریم در آینده گسترش یابد.

نجفی منش تاکید کرد: مدیریت ارشد سایپا توانسته همچنین بخش هایی از اموال مازاد و غیرسودده موجود را واگذار کند که از محل درآمدهای آن، تولید محصول را در این گروه گسترش داده و رونق کسب و کار را در خوروسازی و قطعه سازی فراهم کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی همگن قطعه سازی کشور در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگ ترین معضل موجود در خودروسازی کشور، مسئله قیمت گذاری توسط شورای رقابت است که اگر این مانع از سر راه برداشته شود، فعالیت های این صنایع رشد چشمگیری خواهد یافت.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه معاونان و تصمیم گیران این نهاد، به طور جدی پیگیر حمایت از صنعت خودروسازی و قطعه سازی هستند و در صورتی که بتوانند موانع را از سر راه آنان بردارند، می توان به آینده این صنعت و اشتغال زایی آن امیدوار بود.