خبر ورزشی/ هفته بیست‌وچهارم لیگ هفدهم، شنبه ۵ اسفند ۹۶، ساعت ۱۶:۰۰، ورزشگاه غدیر اهواز داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و مهدی الوندی


حساسیت‌های حاکم بر این بازی به این دلیل بالاست که این بازی برای هر دو تیم سکوی پرتاب به سوی سهمیه آسیا قلمداد می‌شود چون شرایط حاکم بر بالای جدول به نحوی است که امتیازات مصاف غدیر تأثیری شگرف در سرنوشت فولاد و استقلال خواهد داشت. سیروس پورموسوی و شاگردانش چند هفته پر‌فراز و نشیب را تجربه کردند تا از آن آرامش خاصی که ناشی از نتایج خوب آنها شده بود، تا حدودی فاصله بگیرند. افزایش اعتراضات طرفداران به خاطر چند نتیجه ناامیدکننده که منجر به از دست رفتن فرصتی طلایی برای تثبیت جایگاه دومی شد از جمله شکست برابر پیکان در اهواز پورموسوی را با روزهای بحرانی روبه‌رو ساخت که برای فرار از این شرایط خطرناک او چاره‌ای ندارد جز این که امروز به هر قیمتی شده آبی‌های پایتخت را شکست دهد. فولاد که از نظر پتانسیل تیمی در حد بسیار خوبی قرار دارد، بدون شک اگر بتواند بر مشکلات روحی روانی حاکم بر اردوی خود فائق شود، امروز حریفی خطرناک و ترسناک برای استقلال و پیرمرد آلمانی در آستانه جدال سرنوشت‌ساز با رقیب دیرینه است. استقلال بعد از درخشش مقابل الریان و الهلال در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا که منجر به صدرنشینی آنها در آسیا شد، با انگیزه‌ای بالا به اهواز سفر کرده تا از مانع فولادی گذشته و روند رو به رشد خود را ادامه دهد. استقلال امروز چند مصدوم دارد که به مصاف با فولاد نمی‌رسند. از طرفی آبی‌ها به تازگی از عمان وارد ایران شده و استراحت کافی نداشتند تا دغدغه‌های شفر بیشتر از قبل شود، با این حال مربی آلمانی که نشان داده برای هر مسئله‌ای یک ایده در ذهن دارد
به این مسئله فکر کرده و چاره‌ای برای آن متصور شده است. انگیزه بازیکنان استقلال آن هم در فاصله چند روز تا بازی حساس با رقیب دیرینه در شهرآورد پایتخت می‌تواند برگ برنده آنها در آزمون دشوار غدیر اهواز باشد، انگیزه‌ای که وینفرد شفر را بیشتر از هر زمان دیگری به تیمش برای کسب یک برد روحیه‌ساز در اهواز امیدوار کرده است.
چهره‌ها
حسن بیت‌سعید یکی از خریدهای پرسروصدای تابستانی استقلال که بعد از نیم‌فصل کابوس‌وار در این تیم توسط مربی آلمانی در فهرست مازاد قرار گرفت تا مسیر بازگشت به اهواز را در پیش بگیرد، امروز قطعاً چهره اصلی فولادی‌ها خواهد بود. بیت‌سعید به عنوان بهترین گلزن نیم‌فصل دوم با شناختی که از هم‌تیمی‌های سابق خود دارد، در طول 90 دقیقه مصاف دیدنی در مستطیل سبز را رقم خواهد زد.
روزبه چشمی را باید آچار فرانسه این فصل استقلال لقب داد، بازیکنی که در پست‌های مختلف عصای دست شفر شده و هر‌گاه نیاز بوده چه در ساختار تدافعی چه ساختار میانی بهترین عملکرد را برای آبی‌ها داشته است. روزبه با توجه به آسیب‌دیدگی منتظری دوباره مدافع آخر استقلال مقابل الهلال شد و نمایش دیدنی داشت تا امروز به عنوان چهره اصلی مأمور مهار حسن بیت سعید در جدال با فولاد باشد.
ترکیب احتمالی دو تیم
فولاد 1-2-3-4
فرشاد جانفزا
رحیم مهدی‌زهیوی
حسن بیت‌سعید
علی‌اصغر عاشوری
فرشاد سالاروند
سینا مریدی
فرزاد جعفری
عبدا... کرمی
ایوب والی
پیمان شیرزادی
احسان مرادیان
استقلال 1-3-2-4
علی قربانی
داریوش شجاعیان
فرشید اسماعیلی
سرور جپاروف
امید ابراهیمی
فرشید باقری
وریا غفوری
روزبه چشمی
مجید حسینی
آرمین سهرابیان
سیدحسین حسینی

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید