ایرنا/ سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس حوزه مطالعات اسلامی امام منتظر (عج) در شهر بعلبک در شرق لبنان آغاز شد.



نصرالله به صورت زنده از طریق ویدیو کنفرانس برای حاضران در این مراسم که در مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) در شهر بعلبک برگزار می شود، سخنرانی می کند.
وی در ابتدای سخنانش حوزه اسلامی امام منتظر(عج) را نقطه تحول در تاریخ منطقه البقاع و لبنان دانست.
نصرالله با اشاره به شهید «سیدعباس موسوی» موسس این حوزه گفت: اولین کار تبلیغی در منطقه بقاع را شهید سید عباس موسوی پایه گذاری کرد. در شخصیت او ابتکار و نوآوری وجود داشت. سیدعباس پس از تاسیس حوزه امام منتظر، حوزه بانوان حضرت زهرا (س) را بنا نهاد.
وی افزود: مجموعه ای از علما و فرماندهان و بزرگان ما حزب الله را تاسیس کردند که سید عباس موسوی یکی از آنان بود.
دبیرکل حزب الله با اشاره به اهتمام جدی سیدعباس موسوی به فعالیت های حوزوی در لبنان گفت: او زمانی که از نجف اشرف بازگشت، 27 ساله بود و فرصت های زیادی پیش روی او بود، از جمله فعالیت به عنوان امام جماعت در ضاحیه بیروت. اما او دغدغه اش این بود که به البقاع برود و یک مدرسه دینی و حوزه علمیه تاسیس کند و اعتقاد داشت که از اینجاست که هر تحولی آغاز می شود.
وی افزود: سید عباس موسوی برای تاسیس حوزه امام منتظر با «امام موسی صدر» ، آیت الله «سید محمد حسین فضل الله» و شیخ «محمد شمس الدین» ملاقات کرد.
نصرالله گفت: خیلی ها از جمله من به سید عباس می گفتیم شما چرا این حوزه را در روستای خودتان و کنار خانواده و اهل خود تأسیس نمی کنید، چرا که در این مکان مقبره و حرم حضرت شیث نبی(ع) هم وجود دارد. اما ایشان اصرار داشت این حوزه را در بعلبک تاسیس کند. سیدعباس موسوی هیچ روزی خود را به عنوان فرزند خانواده، یا روستا، یا منطقه اش نگاه نکرد، بلکه خود را فرزند اسلام و انسانیت می دانست. 
دبیرکل حزب الله افزود: بیشتر جلسات داخلی برای تاسیس حزب الله در این حوزه برگزار شد و سیدعباس موسوی و اساتید و طلاب حوزه امام منتظر در راه اندازی این حرکت جهادی مبارک نقش ویژه ای داشتند.

**انتخابات
نصرالله در ادامه سخنانش به تحولات انتخاباتی لبنان پرداخت. انتخابات پارلمانی این کشور قرار است ششم ماه مه (16 اردیبهشت 1396) برگزار شود.
وی گفت: لبنانی ها وارد مرحله انتخابات شده اند و این به عنوان دغدغه و مشغله روزانه شان شده است و دو ماه و نیم تا آن فرصت باقی است.
نصرالله از ملت لبنان خواست تا با مسئولیت پذیری بالا به موضوع انتخابات بپردازند، چرا که به گفته وی این مساله داخلی و مرتبط با سرنوشت ملی شان است.
دبیرکل حزب الله درباره فهرست های انتخاباتی گفت: زمانی که به مردم پیشنهاد تایید یک فهرست انتخاباتی می دهیم، لازم نیست به آن ها شرح بدهیم که چرا. این مردم هستند که ارزیابی می کنند و مسئولیتش را می پذیرند.
نصرالله وجود دیدگاه های مختلف و متنوع در انتخابات را طبیعی دانست.
وی تاکید کرد که زمانی که نمایندگان به مجلس وارد می شوند، مسئولیت شان در سطح کل کشور است. به گفته وی، نمایندگان از حوزه های مختلف انتخاب می شوند، اما برای کل لبنان تصمیم می گیرند نه فقط برای منطقه خود. 

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید