فارس/ لندن فردا (چهارشنبه) میزبان گفت‌وگوی دوره‌ای سیاسی ایران و انگلستان در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور است و در این رایزنی‌ها ابعاد مختلف مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله بحث برجام مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.



سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران فردا (چهارشنبه) در لندن با همتای بریتانیایی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

وی یکشنبه (29 بهمن ماه) و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره این سفر به خبرنگاران گفته بود: ما با بسیاری از کشورها گفت‌وگوهای دوره‌ای سیاسی برگزار می‌کنیم که این دور از گفت‌وگوهای سیاسی ایران و انگلستان قرار است روز چهارشنبه در لندن برگزار شود که از خیلی قبل تنظیم شده بود و الان لندن میزبان این دور از گفت‌وگوها است.

عراقچی خاطرنشان کرد: در این گفت‌وگوها مسائل دوجانبه، منطقه‌ای بین‌المللی و بحث برجام مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز شب گذشته در صفحه توئیتر خود به این سفر اشاره کرد و گفت: معاونان وزرای خارجه ایران و انگلستان 21 فوریه (دوم اسفند) درباره ابعاد وسیعی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در لندن به رایزنی خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران همچنین قرار است علاوه بر شرکت در این گفت‌وگوها، روز پنجشنبه (22 فوریه - 3 اسفند) در اندیشکده چتم هاوس درباره اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کند.

عراقچی که در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ نیز حضور داشت روز شنبه (28 بهمن ماه) در حاشیه این کنفرانس، رایزنی پنج جانبه‌ای با معاونان وزرای خارجه انگلستان، ایتالیا، آلمان و فرانسه درباره بحران یمن داشت.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران درباره این نشست پنج جانبه به خبرنگاران گفت: با توجه به ابعاد بزرگ فاجعه انسانی و میزان حملات ائتلاف به رهبری عربستان و امارات که شدت گرفته و فجایع بسیار زیادی آفریده، میزان کشتارها و رنجی که مردم می‌برند و بیماری وبا و معضلاتی که وجود دارد ضرورت دارد تلاش مشترکی توسط جامعه بین الملل برای برقراری آتش بس و شکستن محاصره تحمیلی عربستان و ارسال کمک‌های انسانی صورت گیرد که بدین منظور گفتگوهایی را داشتیم.

وی عنوان کرد: فکر می‌کنم گفتگوهای خوبی بود و امیدواریم بتواند در این فضای بسته‌ای که در خصوص مردم یمن صورت گرفته، گشایشی را حاصل کند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید