رژ لب/ گلت یکی از اولین محصولات صاف کننده موست که بسیار محبوب بوده و به دلیل همین محبوبیت نیز پروسه صافی موها در بین بسیاری از افراد به نام گلت کردن شناخته می شود.

گلت بیشتر روی موهای فر و وز به کار برده شده و با کمک آن موها صاف می شوند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژ لب استفاده از گلت و چگونگی صافی موها آموزش داده می شود.

انواع گلت
گلت صفر: گلت صفر بیشتر روی موهای معمولی، فر و موهایی که تا 30% وز دارند، به کار برده می شود.

گلت قوی: این گلت روی موهایی که به شدت فر هستند و در مقایسه با موهای دیگر مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی صاف کننده دارند، استفاده می شود.

انواع مو و زمان لازم برای گلت کردن یا صافی موها
موهای نازک و کم پشت

گلت صفر: گلت شماره 0 روی موهایی که رنگ نشده اند باید بدون حرارت دادن 20 دقیقه باقی بماند.
گلت قوی: گلت قوی تر باید روی موهایی که رنگ نشده، بدون حرارت تا 20 دقیقه باقی بماند.

موهای معمولی
گلت صفر: روی موهای رنگ نشده و بدون حرارت دادن گلت 0 می تواند تا 25 دقیقه باقی بماند.

گلت قوی: روی موهای رنگ نشده و بدون حرارت گلت قوی تر می تواند تا 25 دقیقه باقی بماند.

موهای پرپشت و ضخیم
گلت صفر: بدون حرارت دادن موها می توان گلت شماره 0 را روی موهای رنگ نشده تا 30 دقیقه نگه داشت.

گلت قوی: بدون حرارت دادن موها می توان گلت های قوی تر را تا 30 دقیقه روی موهای رنگ نشده نگه داشت.

آموزش صافی مو
برای گلت کردن موها نباید موها را شست زیرا این ماده باید روی موهای نشسته زده شده و برای محافظت از پوست گردن و گوش ها نیز می توان روی آن ها وازلین زد.

برای صافی موها باید ابتدا آن ها را به 4 تا 6 قسمت تقسیم کرد. این کار باید از روی گردن شروع شده و با توجه به حجم موها، آن ها را تقسیم بندی کرد. سپس باید کرم صاف کننده را با یک شانه روی هر دسته از موها زد. این کار باید از ریشه موها به قسمت انتهایی آن ها انجام شده و نباید آن را شست.
با توجه به اندازه و حجم موها، باید داخل یک ظرف غیر فلزی را پر از کرم کرده و هر بار یک دسته 1 سانتی از موها که در فاصله 5 سانتیمتری سر قرار دارند را با شانه آغشته به کرم کرد.
زمان ماندن گلت در بالا توضیح داده شده و باید با توجه به نوع و جنس موها صورت گیرد. البته بهتر است پس از گذشت حداقل زمان موها را چک کرده و آن ها را با یک شانه دندانه درشت بار دیگر شانه کرده و کرم های اضافی را از روی سر شست و با حوله خشک کرد.
در صورتی که کسی صافی موها با حرارت را ترجیح دهد، می تواند با استفاده از یک اتو موی سرامیکی از موهای قسمت گردن شروع کرده و هر بار دسته 1 سانتی از موها جدا کرده و آن ها را صاف کند. این کار باید حداقل 2 بار تکرار شود تا موها بهتر صاف شوند.

نکته:
• در هنگام استفاده از گلت شماره صفر حرارت اتو مو باید تا 150 درجه سانتیگراد باشد.

• برای گلت های قوی تر می توان از اتو موی تا درجه حرارت 180 نیز استفاده کرد.
بری خنثی سازی محصول باید به همان میزان کرمی که برای صافی موها استفاده شده بود، خنثی کننده داخل ظرف ریخته و هر بار یک دسته از موها را شانه کرده و کرم را روی موها زد. زمان مورد نیاز برای خنثی ساز 20 دقیقه است و پس از آن باید موها با شامپو شسته شوند.
پس از صافی موها و شستن آن با شامپو باید روی موها سرم صاف کننده زده و آن را سه دقیقه روی موها نگه داشت
برای گلت کردن موهای کوتاهی که فر کمتری دارند، می توان از اتو مو استفاده نکرد و بدون حرارت دادن موها، آن ها را صاف کرد. برای این کار نیز تنها 5 دقیقه کرم صاف کننده باید روی موها بماند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید