خبر ورزشی/ با علی پروین چهره دوست‌داشتنی فوتبال ایران ظهر دیروز تماس گرفتیم تا گپ کوتاهی بزنیم.


علی‌آقا که حسابی از سقوط هواپیما غمگین بود، پاسخگوی سؤالات ما شد؛ این مصاحبه را بخوانید.
* علی‌آقا! یک حادثه تلخ دیگر در ایران رقم خورد و یک هواپیما سقوط کرد. اخبار در این مورد را دنبال می‌کنید؟
خیلی حالم گرفته شد. ما هنوز درگیر زلزله کرمانشاه بودیم. با دوستان جلسه می‌رفتیم تا کاری برای این مردم بکنیم و آنها را سر و سامان بدهیم اما یک دفعه خبر دادند هواپیما افتاده. این مردم گناه دارند. بالاخره شب عید است و دل مردم به خاطر عید شاد می‌شود اما آنقدر ناراحت شدم که حتی دوست نداشتم حرف بزنم.
* به نظر شما این همه فاجعه و اتفاق تلخ در ماه‌های اخیر طبیعی است؟
کاری به این مسائل ندارم. به نظر من مردم خیلی گرفتاری دارند و دیگر نباید این اتفاقات را در زندگی‌شان داشته باشند. همین کشتی‌ای که چند هفته قبل آتش گرفت (کشتی سانچی) هم یکی دیگر از این اتفاقات. امسال واقعاً سال بدی بود. خیلی دلم به حال بازماندگان این حادثه هواپیما می‌سوزد. مرگ در هواپیما خیلی بد است. امیدوارم خدا به خانواده این عزیزان صبر بدهد. ما هم همدردشان هستیم. ان‌شا‌ءا... سال جدید که تحویل شد، مردم اتفاقات بهتری را ببینند.
* علی‌آقا، می‌خواستیم در مورد بازی با السد هم با شما صحبت کنیم. بازی چطور می‌شود به نظرتان؟
من که می‌گویم پرسپولیس عین آب خوردن السد را می‌برد. بچه‌ها کمی صبر و حوصله داشته باشند و تا آخرین دقیقه، کار را دنبال کنند، راحت می‌بریم. پرسپولیس به شرایطی رسیده که می‌تواند هر حریفی را شکست بدهد. بازی قبلی در لیگ جلوی صنعت نفت را برد و بعد هم بازی با ازبک‌ها را برد. شرایط تیم که خیلی خوب است. برانکو هم کارش را بلد است و ان‌شا‌ءا... شرایط خوبی درست می‌کند تا السد را هم ببریم.
* خط حمله و خط دفاع پرسپولیس هم خیلی خوب شده است. در این مورد هم صحبت می‌کنید؟
خط حمله که آدم حظ می‌کند از تماشای کارشان. همه بچه‌ها خوب هستند. هافبک‌ها قوی هستند، دفاع‌ها هم کارشان را خوب انجام می‌دهند. فکر می‌کنم علیرضا بیرانوند هم یکی از بهترین بازی‌هایش را مقابل ازبک‌ها انجام داد. چند توپ خطرناک گرفت. آن طرف هم بچه‌ها 3 گل زدند تا کار تیم ازبکی تمام شود.
* به نظر می‌رسد برانکو در کارهای روحی و روانی خیلی موفق بوده، قبول دارید؟
کار برانکو حرف ندارد. او توانسته چنین تیم قبراق و سر حالی را بسازد تا هواداران هم کیف کنند. ان‌شا‌ءا... این موفقیت‌ها برای سال‌های بعد هم ادامه پیدا کند.
* علی‌آقا! این روزها همه در مورد علی علیپور حرف می‌زنند. عملکرد این بازیکن را چطور می‌بینید؟
علیپور از نظر من یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است. جوان، باانگیزه و دونده است. هر کاری که برانکو می‌خواهد انجام می‌دهد و سرش در لاک خودش است. از اول که به پرسپولیس آمد، به خاطر دوندگی‌ای که داشت، فوتبالش را قبول داشتم چون خیلی شبیه فرشاد پیوس بازی می‌کند. به نظرم کمی دیر به تیم ملی دعوت شد چون از اول جای او در تیم ملی خالی بود. ان‌شا‌ءا... در تیم ملی تا جام جهانی‌ هم بماند.
* موضوع جشن قهرمانی پرسپولیس بعد از شهرآورد هم به جنجال تبدیل شده. فکر می‌کنید پرسپولیسی‌ها اگر استقلال خوزستان و استقلال را شکست بدهند، باید جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی بگیرند؟
نه این کار اصلاً درست نیست که جلوی چشم هواداران استقلال جشن بگیرند. بالاخره وقت زیاد است. هر وقت اراده کنند، می‌توانند یک جشن قهرمانی بگیرند. شما یادت باشد همه این شهرآورد را می‌بینند و به نظر من درست نیست چنین کاری انجام شود. بالاخره پیشکسوتان استقلال هم از دوستان ما هستند و به تیم‌شان تعصب دارند. ان‌شا‌ءا... اگر قهرمان شدیم، پرسپولیسی‌ها زمان دیگری یک جشن بهتر بگیرند که تمام ورزشگاه هم پرسپولیسی‌ها باشند.
* حرفی باقی مانده؟
من یک بار دیگر به هموطنانم تسلیت می‌گویم و برای خانواده عزیزانی که در حادثه هواپیما داغدار شدند، آرزوی صبر می‌کنم. سقوط هواپیما غم و درد مردم را بیشتر کرد اما امیدوارم دیگر از این دست خبرها نشنویم.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید