آنا/ سرمربی تیم ملی ووشوی ایران گفت: قرار نیست به واسطه حضورم در تیم ملی فوتبال ایران حرکات رزمی به فوتبالیست ها یاد بدهم بلکه قرار است روحیه جنگندگی و کنترل تمرکز و تقویت اعتماد به نفس را به آنها یاد بدهم.


در هیاهوی روزهایی که علی کریمی پیشکسوت فوتبال ایران بی مهابا عملکرد فدراسیون فوتبال و کی‌روش را نقد کرد روز گذشته خبر رسید سرمربی پرتغالی ایران برای موفقیت در جام‌جهانی روسیه دست به دامن پرافتخارترین سرمربی ووشوی ایران شده است و او را به کادرفنی تیم‌ملی دعوت کرده است.‌حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو که کم افتخار در کارنامه خود با ملی‌پوشان ووشو ندارد این بار در ماموریت جدیدش باید با فوتبالیست‌ها کار کند،حضور سرمربی تیم ووشوی ایران در تیم ملی فوتبال برای همه کمی عحیب به نظر بود و حالا باید دید اوجاقی در تیم ملی قرار است چه مسئولیتی داشته باشد.
حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشوی ایران درباره حضور در کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران گفت: « سرمربی تیم ملی از طریق واسطه با من جلسه گذاشت در این جلسه وی خواسته‌هایش را به من گفت و مقدمات کار فراهم شد و استارت اولیه کار را هم زدیم و تاکنون سه جلسه با بازیکنان تمرینات ریکاوری انجام داده‌ام.»
وی در پاسخ به اینکه این دعوت برای خیلی از هواداران فوتبال عجیب به نظر می‌رسد و بعضا برخی می‌گویند ووشو و فوتبال چه ربطی به هم دارند،‌گفت:« این اتفاق در همه جا رایج است و الان دنیا به سمتی رفته است که از مربیان رزمی برای ریکاوری بازیکنان فوتبال استفاده می‌کنند. حتی رئیس فدراسیون ووشوی پرتغال خودش عنوان‌کرده است که به تیم ملی فوتبال پرتغال کمک کرده است.‌ما قرار نیست به بازیکنان فوتبال حرکات رزمی یاد بدهیم بلکه قرار است روحیه جنگندگی، شجاعت، کنترل تمرکز و اعتماد به نفس را به بازیکنان یاد بدهم. واقعا به نظرم این تفکر کی روش را باید تحسین کرد، من برنامه هایم را عنوان کردم و در این چند جلسه ای که با بازیکنان کار کردیم آنها هم خودشان به این موضوع پی بردند که این کار به دردشان می خورد.»
اوجاقی در پاسخ به اینکه از برنامه های تیم ملی ووشو با مسئولیت جدیدی که برعهده گرفته است عقب نمی ماند، اظهار کرد:«من روزی نیم ساعت با ملی پوشان فوتبال به صورت تکی کار می کنم و ضمن اینکه این برنامه با نظر فدراسیون ووشو انجام شده و علی نژاد هم در جریان است از همین روی اردوهای تیم ملی ووشو در زمانی برگزار می شود که با این موضوع تداخل نداشته باشد.ضمن اینکه تیم ملی ووشو تا 18 فررودین اردو ندارد و تیم ملی فوتبال هم تا 8 اردیبهشت ماه در تهران اردو دارد با توجه به این زمان خالی بنا شد که این همکاری صورت بگیرد و امیدوارم در راه موفقیت تیم ملی در جام جهانی بتوانم کمک ناچیزی کرده باشم. از طرف دیگر هم من همیشه گفتم از خانواده ووشو هستم و برای موفقیت این رشته ورزشی از هیچ کمکی دریغ نمی کنم از همین روی با برنامه ریزی به هر دوی این رشته رسیدگی می کنم.»

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید