آخرین خبر/ پلیس ایالتی فلوریدای آمریکا از تیراندازی در دبیرستانی در شهر «پارکلند» این ایالت خبر داد که ۱۷ کشته و ده ها زخمی برجا گذاشته است.



بنا بر اعلام رسانه های آمریکایی، فردی بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی اقدام به تیراندازی در محوطه ساختمان دبیرستان «مارجری استونمن داگلاس» در جنوب ایالت فلوریدا کرد، که این فرد پس از چند ساعت تعقیب و گریز دستگیر شد.

در پی این تیراندازی دست‌کم ۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند، آن طور که خبرگزاری فاکس ۱۳ (Fox ۱۳) به نقل از پلیس بخش براوارد فلوریدا اعلام کرده است بین ۲۰ تا ۵۰ نفر زخمی شده اند.

بنابر گزارشات، دهها خودروی پلیس از جمله یک فروند تانک به همراه تیمی از نیروهای انتظامی مسلح در محل حادثه حضور دارند.

گفته شده نیکلاس کروز، ضارب واقعه در ۲۵ بهمن ماه، پیش‌تر «به دلایل انضباطی» از دبیرستانی که به آن حمله کرده، اخراج شده بود. بنا بر گزارش‌ها، او ساعتی پس از تیراندازی، تسلیم نیروهای پلیس شده‌است.

اسکات ئزرائل، کلانتر برووارد، گفته ضارب دست‌کم یک قبضه سلاح ای‌آر-۱۵ و چند خشاب پر همراه داشته‌است.

ای‌آر-۱۵ سلاحی نیمه‌خودکار و سبک است؛ این سلاح شباهت زیادی به سلاح جنگی ام۱۶ دارد با این تفاوت که تنها نمونه نیمه‌خودکار آن موجود است. در ایالات متحده فروش آن بر اساس قوانین به شهروندان غیرنظامی مجاز است.

گفتنی است که اخیراً شهر «پارکلند» محل وقوع این تیراندازی، به عنوان امن ترین شهر در ایالت فلوریدا وامریکا معرفی شده است!

این چهارمین حادثه تیراندازی در مدارس آمریکا از ابتدای سال میلادی جاری است.

کلانتر پارکلند نیز اعلام کرد که عامل تیراندازی بازداشت شده است. پلیس آمریکا هویت عامل تیراندازی را «نیکلاس کروز» ۱۹ ساله اعلام کرده و گفته که وی دانش آموز سابق همین مدرسه بوده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری، مراتب تأسف و تسلیت خود را به خانواده های قربانیان این حادثه ابراز کرد.

رسانه ها تصاویر انواع اسلحه را در صفحه اینستاگرام نیکلاس کروز که خود را طرفدار ترامپ معرفی کرده است، منتشر کردند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید