آخرین خبر/ هفته بیست‌و سوم لیگ برتر که از چهارشنبه آغاز شده بود، یکی از پرحادثه‌ترین و پرگل‌ترین هفته‌های لیگ هفدهم بود.

در روز نخست این هفته شاهد دیدار داربی تبریز و بازی نفت آبادان و پرسپولیس بودیم که جمعا 6 گل در برداشت. در روز دوم نیز استقلال و سپیدرود در آزادی به مصاف هم رفتند و سایپا و ذوب‌آهن هم مقابل هم قرار گرفتند. در این 2 بازی نیز 9 گل رد و بدل شد و دیدار سایپا و ذوب‌آهن با رد و بدل شدن 6 گل یکی از پرگل‌ترین دیدارهای لیگ هفدهم تا این‌جای کار نام گرفت. دیروز و در روز سوم هفته بیست‌و سوم هم 6 گل دیگر به ثبت رسید تا آمار گل در این هفته به 21 عدد برسد.
پرسپولیس 8 امتیاز تا جام؟!
پرسپولیس یکه‌تاز لیگ بازهم برد و این بار در آبادان با گلزن قهارش به برتری رسید تا 54 امتیازی شود. با توجه به شکست و توقف ذوب‌آهن و فولاد، جدی‌ترین رقبای سرخ‌پوشان و فاصله 16 امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول شاگردان برانکو با محاسبات ریاضی و البته روی کاغذ 8 امتیاز دیگر می‌خواهند تا قهرمانی‌شان را مسجل کنند. 7 بازی باقی مانده و 21 امتیاز. حتی اگر فولاد بازی عقب افتاده‌اش با پیکان را ببرد، فاصله‌اش با پرسپولیس 13 امتیاز‌ می‌شود و بر فرض اگر فولاد 41 امتیازی هر‌21 امتیاز ممکن را کسب کند، 62 امتیازی خواهد شد و در این‌صورت پرسپولیس از 21 امتیاز باقی ‌مانده فقط 8 امتیاز نیاز دارد. به عبارتی سرخ‌ها با کسب 3 پیروزی دیگر قهرمانی‌شان مسجل خواهد شد.
شفر متخصص بردهای پرگل
آبی‌های پایتخت پس از باخت ناباورانه هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن با توپ پر به مصاف سپیدرود بحران‌زده رفتند. تقابل شفر و علی کریمی مربی و شاگرد سال‌های دور در دبی از یک سو و اظهارات جنجالی علی کریمی در روزهای اخیر علیه مسئولان فدراسیون فوتبال از سوی دیگر باعث جذاب‌تر شدن این دیدار شده بود، به‌طوری که هم کریمی و هم تیمش به شدت از سوی استقلالی‌ها تشویق شدند که در نوع خودش کم‌نظیر بود. استقلال که با شفر بردهای پرگل زیادی را تجربه کرده، مقابل سپیدرود هم 3 گل زد و از قضا گل‌های آبی‌ها را بازیکنانی زدند که در فصل جاری به خاطر گل نزدن یا کم گل زدن زیر‌تیغ انتقاد بودند. امید ابراهیمی هافبک ملی‌پوش و گلزن فصل‌های گذشته استقلال نخستین گل فصلش را زد و جابر و اسماعیلی هم پس از هفته‌ها گلزنی کردند. بازی چند دقیقه‌ای تیام بازیکن جدید و سنگالی که مورد تشویق هواداران قرار گرفت نیز از دیگر نکات جالب بازی بود.
دایی ترمز ژنرال را کشید
تقابل سایپا و ذوب‌آهن یکی از جذاب‌ترین و پرگل‌ترین و البته جنجالی‌ترین دیدارهای هفته را رقم زد. دیداری که 6 گل داشت و همان‌طور که علی دایی وعده داده بود سایپا توانست جلوی روند صعودی ذوب‌آهن را بگیرد و نگذارد امیر قلعه‌نویی و تیمش به هفتمین برد متوالی‌شان دست پیدا کنند. در‌واقع با این برد علی دایی نه تنها تیمش را بالا کشید، بلکه باعث شد یکی از جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌های پرسپولیس صدرنشین جا بماند.
باخت‌های مشابه خراسانی‌ها
ظاهرا هر ‌2 تیم پدیده و مشکی‌پوشان روی نوار بدشانسی قرار گرفته‌اند و فعلا فوتبال به آن‌ها روی خوش نشان نمی‌دهد. پدیده و مشکی‌پوشان هر دو باختند، آن هم با نتیجه مشابه 2 - یک. حالا اوضاع مشکی‌پوشان بغرنج‌تر از گذشته است و با ادامه قعرنشینی این تیم، خطر سقوط بیش از پیش شاگردان عنایتی را تهدید می‌کند. البته عنایتی روز گذشته و پس از شکست تیمش استعفا داد و باید دید مسئولان این تیم چه تصمیمی خواهند گرفت.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید