آخرین خبر/ به گزارش آسمان آبی، درست در روزگاری که فوتبال باشگاهی ایران یکی از بدترین برهه‌های تاریخی خود را طی می‌کند و تقریبا همه تیم‌های دولتی ایران یا ورشکسته شده یا در آستانه این رویداد تلخ قرار دارند،

ورود بخش‌خصوصی به فوتبال ایران، پنجره‌ جدیدی را روی این فوتبال در حال احتضار گشود. هرچند زمینه حضور سرمایه‌داران بخش‌خصوصی در فوتبال ایران هنوز با چالش‌های عدیده‌ای روبه‌روست، اما پیشگامی یکی دو تیم و در واقع خط‌شکنی آن‌ها، اتفاق بسیار خوشایندی است که باید آن را به فال نیک گرفت. تیم بادران تهران، یکی از نمایندگان بخش‌خصوصی در رقابت‌های لیگ یک ایران است که دست بر قضا با کسب نتایج بسیار خوب، در آستانه صعود به لیگ برتر هم قرار گرفته است.
نکته جالب توجه درباره این تیم، اما امتیاز هوادار است. فوتبال تهران از دیرباز همواره دو تیم پرطرفدار به خود می‌دید یا به عبارت بهتر تنها دو تیم داشت که از موهبت تماشاچی و طرفدار برخوردار بود. استقلال و پرسپولیس، تیم‌هایی هستند که نه فقط در تهران، بلکه در همه شهرها و روستاها و بخش‌های ایران، حتی در چادرهای عشایر کوچ‌نشین هم طرفدار دارند. هرچند سالیان پیش تیمی به اسم پاس هم در تهران قطب سوم پایتخت را تشکیل می‌داد، اما این تیم که قهرمان آسیا هم شد، هرگز غیر‌از سربازان نیروی انتظامی تماشاگر دیگری به خود ندید! حالا سال‌ها پس از انحلال پاس، تیمی دیگر در تهران اعلام وجود می‌کند. تیمی نارنجی‌پوش که در جام حذفی، برابر پرطرفدارترین تیم ایران هم از نظر تماشاگر کم نیاورد! بادران (فرشته‌‌های باد) فاصله‌ای تا حضور در لیگ برتر ایران ندارد. شاید هنوز خیلی‌ها این تیم را نمی‌شناسند، برای همین فرشته‌ها به معرفی نیاز دارند. پیش درآمدی که آن را در پاسخ‌های محمد ربیعی، سرمربی این تیم به روزنامه «آسمان آبی» می‌خوانید.
این روزها همه از بادران صحبت می‌کنند. تیمی خوب و نسبتا پرطرفدار که در آستانه حضور در لیگ برتر ایران قرار دارد. فکر می‌کنید این اتفاق بیفتد؟
هنوز چندهفته تا پایان لیگ یک باقی مانده است. بازی‌های بسیار دشواری پیش رو داریم. درست است که حالا بادران تهران تیم دوم جدول محسوب می‌شود، اما با یک نگاه اجمالی هم می‌توان به سختی کار ما پی برد. متأسفانه بدشانسی هم دست از سر ما برنمی‌دارد و این هفته‌ها مدام بد می‌آوریم. با وجود همه این‌ها بله، من هم به امید خدا به این حرف شما امیدوارم.
بادران در جمع تیم‌های بسیار خوبی رقابت می‌کند. چطور در بین این تیم‌های مدعی که هزینه‌های زیادی هم متحمل شده‌اند، عملکردی به این خوبی داشتید؟
تا حالا حدود دو سال است که پروسه‌ای را با تیم بادران آغاز کرده‌ایم. برنامه‌ای که پیش از این، در اردبیل هم آن را اجرا کردم و نماینده این شهر را از لیگ دو به لیگ یک آوردم. خدا را شکر که این اتفاق در بادران هم تکرار می‌شود و امیدوارم همان‌طور که گفتید تیم ما از صعودکنندگان به لیگ برتر فوتبال باشد. امیدوارم فراز و نشیب‌های متعددی را که پیش رو داریم، پشت سر بگذاریم و تهران را صاحب یک نماینده دیگر در لیگ برتر کنیم.
بادران تیمی از بخش‌خصوصی است. فکر می‌کنید خصوصی بودن این تیم هم به شما کمک کرده است؟
بله، حق با شماست. بادران تیمی از بخش‌خصوصی فوتبال ایران است، ولی من به‌عنوان مربی در بحث مدیریت فنی این تیم کوشیده‌ام همیشه تیمی بدون حاشیه و خوب برای حضور در مسابقات داشته باشم؛ البته شرایطی که مالکان محترم تیم ایجاد کرده‌اند، باعث شده بادران روند بسیار خوبی داشته باشد، ولی اگر بخواهیم در آینده از این تیم بیشتر بشنویم و روند صعودی بادران حفظ شود، قطعا به توجه بیش از این هم نیازمندیم. بله، حضور بخش‌خصوصی به فوتبال کمک کرده است.
شما در بازی جام حذفی برابر پرسپولیس تماشاگران زیادی هم داشتید. اگر تیم شما لیگ برتری شود، می‌توانیم به حضور تیم پرطرفدار دیگری از تهران در این لیگ امیدوار باشیم؟
بله، چرا که نه؟ حتما می‌شود به این موضوع و حضور تماشاگران خوب بادران در بازی‌های لیگ برتر امیدوار بود؛ البته باید صبر کرد و دید آیا تیم ما به لیگ برتر صعود می‌کند یا نه. «فرشته‌ها» لیگ برتر را زیبا می‌کنند.
شما در برابر پرسپولیس بازی بسیار خوبی انجام دادید و مستحق شکست نبودید. درباره آن بازی هم صحبت می‌کنید؟
بله، همه استراتژی ما این بود که در جام حذفی پرسپولیس را شکست دهیم و با پیروزی بر این تیم بزرگ زمین را ترک کنیم، ولی متأسفانه در آن دیدار هم غافلگیر شدیم و نتوانستیم به پیروزی برسیم. حیف شد باید برنده می‌شدیم.
البته انگار داوری هم در آن بازی به ضرر شما بود.
به هرحال آن بازی تمام شد، ولی ما در آن مسابقه غافلگیر شدیم و باختیم.
یک بازیکن بسیار خوب به اسم قائم اسلامی‌خواه هم داشتید، اما او از بادران جدا شد. دلیل این جدایی سربازی قائم بود؟ یعنی واقعا نمی‌شد کاری کرد؟
نه متأسفانه، قائم باید به خدمت مقدس سربازی می‌رفت و به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. او یکی از بازیکنان مستعد و تأثیرگذار بادران بود. بدون‌شک غیبت قائم به ضرر ما تمام می‌شود.
اگر بادران لیگ برتری شود که شما در این تیم می‌مانید؟
(می‌خندد) فعلا که یک قرارداد بلند‌مدت با این تیم دارم. البته باید درباره هرچیزی به وقتش صحبت کرد، ولی تا آن‌جا که می‌دانم سال بعد هم در خدمت بادران خواهم بود و قراردادم ادامه دارد.
و در لیگ برتر هم شاکله اصلی تیم خود را حفظ می‌کنید یا مثل خیلی تیم‌های دیگر سراغ بازیکنان نامی و گران‌قیمت می‌روید؟
من به شخصه ثبات را واقعا دوست دارم. دوست دارم با همین ثبات کار کنم و پیش بروم و این را یکی از عوامل موفقیتم می‌دانم؛ البته همان‌طور که گفتم درباره هرچیزی هم باید در زمان خودش صحبت کرد. همه چیز به فصل آینده و صعود ما به لیگ برتر یا نرفتن ما به این لیگ مربوط می‌شود.
هفته گذشته برابر شهرداری تبریز متوقف شدید و دو امتیاز ارزشمند را از دست دادید. این زنگ خطر برای شما نیست؟
راستش در آن بازی اصلا حق ما مساوی نبود. دیداری که باید با اختلاف دو یا سه گل به سود ما تمام می‌شد متاسفانه در انتها مساوی شد. همان‌طور که گفتم بدشانسی دست از سر ما برنمی‌دارد. در برابر شهرداری چندین موقعیت صددرصد گل نزدیم تا در دقیقه 93 گل مساوی را بخوریم و غافلگیر شدیم. دفعه اول نیست که این اتفاق برای ما می‌افتد. در دو، سه بازی اخیر، در یک بازی دقیقه 90 به بعد پنالتی را از دست دادیم، یک بازی دیگر در دقیقه 90 به بعد دروازه خالی را نزدیم و این هفته هم دقیقه 90 به بعد گل مساوی را خوردیم. فعلا این چالش دقیقه 90 به بعد گریبان ما را گرفته و باید از دستش راحت شویم. به هرحال امیدوارم این هفته با پیروزی برابر راه‌آهن روند ناکامی‌های ما در دقایق پایانی تمام شود. بازی با راه‌آهن هم دیدار بسیار مهمی برای تیم ما محسوب می‌شود.
و بادران چه معنایی دارد؟ ‌
خود کارمندان شرکت بادران می‌گویند این واژه معادل «فرشته‌های باد» است.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید