آخرین خبر/ با سلام به مخاطبان همیشه همراه آخرین خبر. با حاشیه های داغ جشنواره فجر در خدمت شما هستیم.


در سومین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، در سانس اول، فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی و سانس دوم مستند «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و در سانس آخر، فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان برای اهالی رسانه به نمایش درآمدند.
نشست خبری «لاتاری» سیاسی شد
نشست خبری فیلم «لاتاری» نیز پر حاشیه برگزار شد. مهدویان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یکی از شخصیت های فیلم در سکانس پایانی رفتاری خلاف قانون و خودسرانه دارد و امنیت ملی را به خطر می اندازد، گفت: جایی که قانون کارآمد نیست ممکن است کارهای فراقانونی شکل بگیرد. این فیلم یک هشدار است و کم و بیش می بینیم این اتفاق در کشور هم رخ می دهد.
محمود رضوی تهیه کننده فیلم در پاسخ به یکی از خبرنگاران که فیلم را مانیفست طیفی دانست که رضوی به آن وابسته است و در مقابل دولت قرار دارند، اظهار کرد: این تعبیر شماست و نمی دانم از کجای فیلم این مفهوم را درآوردید.
خبرنگاری از سید محمود رضوی تهیه‎کننده لاتاری پرسید: اگر قالیباف رئیس جمهور می‌شد شما همچنان این فیلم را با این سیاه‌نمایی می‌ساختید؟ برای پاسخ به این سوال هادی حجازی‌فر میکروفون را گرفت و گفت: ساخت لاتاری مدیون سماجت‌های آقای رضوی است. ما می‌بینیم در سینماهای مردمی می‌گویند مهدویان تو فرزند زمانه‌ای اما این رضوی فلان است. رضوی تنها ایرادش این است که اصلاح‌طلب نیست. سید محمود رضوی هم این‌طور پاسخ داد: اگر قالیباف رئیس جمهور بود من این فیلنامه را ۱۰ روزه مجوز می‌گرفتم.
کارگردان مستند همسر امام خمینی(ره): محدودیت و فشاری برای روایت قصه نداشتیم
کارگردان مستند «بانو قدس ایران» با بیان اینکه در این اثر تلاش کرده است حریم شخصی افراد را حفظ کند، تاکید کرد که نوه امام (ره) کمک‌های زیادی در ساخت این مستند کرده است.
رزاق کریمی درباره محدودیت هایی که در هنگام ساخت برای این اثر وجود داشت، توضیح داد: «این فیلم جغرافیایی جدیدی در مستندسازی است و باید از آن استقبال کرد. به نظر می آمد محدودیت ها و فشارهایی وجود دارد اما اینطور نبود. در زمان تحقیقات احساس کردیم که تحقیق ما مسیری که می رود باید مستقیم تر باشد و به همین دلیل تحقیقات مجددی را شروع کردیم تا بتوانیم به موضوع نزدیک شویم.»
وقتی کارگردان «چهار راه استانبول» جوگیر می‌شود 
مصطفی کیایی در واکنش به پرسشی درباره نسبت فیلم «چهارراه استانبول» به حادثه پلاسکو پاسخ داد: «این فیلم درباره آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو نیست. من یک قصه‌ای داشته و درامی طراحی کرده‌ام که در یک جاهایی به ماجرای پلاسکو گره می‌خورد و نقطه عطف ماجرا می‌شود. فیلم‌های زیادی مثل این کار ساخته شده که بر اساس اتفاقات واقعی مثل حادثه۱۱ سپتامبر و یا غرق شدن تایتانیک شکل گرفته‌اند. در این فیلم هر جا که نیاز قصه بود، به حادثه پلاسکو ورود پیدا کردیم.»
نامزدهای جشنواره فیلم فجر چه زمانی اعلام می‌شود؟
هیأت داوران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر کار خود را از ۱۲ بهمن آغاز کردند و نامزدها ۲۴ ساعت قبل از اختتامیه معرفی خواهد شد.
منبع: مهر، خبرآنلاین، باشگاه خبرنگاران

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید