آخرین خبر/ امروز ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌و دوم لیگ برتر است.

در آخرین بازی این هفته، ذوب‌آهن میزبان استقلال است و این بازی از نظر امتیازی ارزشی بیشتر از 3 امتیاز برای هر 2 تیم خواهد داشت. امروز 2 تیم بدون شکست در نیم‌فصل دوم مقابل هم قرار می‌گیرند. ذوب‌آهن با 5 برد و یک مساوی بهترین تیم نیم‌فصل دوم است و استقلال هم از 6 بازی خود، 3 برد و 3 مساوی داشته است. با توجه به این آمار فوق‌العاده و روند رو به رشد 2 تیم می‌توان بازی امروز را جنگ نایب‌قهرمانی هم دانست؛ عنوانی که با توجه به شرایط بد 2 تیم در نیم‌فصل اول برای ‌قلعه‌نویی و شفر موفقیتی بزرگ و پایانی خوش تلقی خواهد شد.
بدون‌شک بازی امروز برای ذوبی‌ها و آبی‌ها یک بازی 6 امتیازی ا‌ست و هر نتیجه‌‌‌‌ای که رقم بخورد در رتبه آخر فصل ‌‌‌‌2 تیم‌ نقش ویژه‌‌‌‌ای خواهد داشت‌. استقلال اگر این بازی ‌را ببرد، یک جهش خیره‌کننده در جدول خواهد داشت و خود را تا رده سوم جدول بالا می‌کشد‌. دیدار با ذوب‌آهن شروع هفته‌های سخت خواهد بود زیرا آن‌ها بازی‌های دشواری در آسیا و همچنین در لیگ برتر مقابل تیم‌هایی همچون فولاد و پرسپولیس خواهند داشت‌. استقلالی‌ها می‌توانند در صورت پیروزی برابر ذوب‌آهن و کسب 3 امتیاز با روحیه خوبی مقابل حریفان بعدی خود قرار بگیرند‌. ذوب‌آهن نیز با یک برد خانگی تقریبا مطمئن می‌شود که به این زودی از رده سوم پایین‌‌تر نخواهد رفت و باید با فولاد سر دومی بجنگد‌. بعد از 5 برد متوالی در لیگ، ذوب‌آهنی‌ها می‌خواهند با ‌ادامه‌‌ روند پیروزی‌های خود پایانی رویایی را در لیگ هفدهم برای خود رقم بزنند.
از همه این‌ها که بگذریم بازی امروز در فولادشهر تقابل امیر‌قلعه‌نویی و استقلال است؛ تقابلی همیشه جذاب و تماشایی. ‌قلعه‌نویی در بازی رفت مقابل استقلال بحران‌زده با تساوی یک- یک متوقف شد و حالا امروز باید تیمش را به مصاف استقلالی کاملا متفاوت بفرستد. این اولین ملاقات ‌قلعه‌نویی با وینفرد شفر آلمانی است. استقلال با سرمربی آلمانی خود هیچ نشانی از آن تیم نامنظم و بحران‌زده منصوریان ندارد و مسلما ‌قلعه‌نویی و شاگردانش روز آسانی مقابل حریف تهرانی نخواهند داشت‌. استقلال ‌۱۱‌‌ بازی است که نباخته‌. این تیم البته در بازی‌های خارج از خانه چندان درخشان نبوده و در 4 بازی از 5 بازی اخیری که میهمان بوده، صفر- صفر کرده است. قلعه‌نویی تا‌کنون در‌مجموع ۱۴‌بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته‌ که حاصل آن ۷ پیروزی و ۴ شکست بوده‌ و ۳ بازی هم به تساوی انجامیده‌ است.
اما امروز تقابل شفر و ‌قلعه‌نویی تنها تقابل فوتبالی در فولادشهر نخواهد بود. تقابل مظاهری‌- حسینی، 2 ‌‌‌درواز‌ه‌بانی که داعیه پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام‌جهانی روسیه را دارند، رویارویی تبریزی جوان در خط حمله ذوب و مجید حسینی در خط دفاع استقلال، نبرد بختیار رحمانی و داریوش شجاعیان در میانه میدان و جنگ هوایی خا‌لد شفیعی و علی قربانی از جمله تقابل‌‌‌هایی هستند که به جذاب‌‌تر شدن بازی امروز کمک می‌کنند.
با توجه به محرومیت نورافکن و نبود قائدی امروز نباید منتظر تغییری در ترکیب استقلال باشیم و احتمالا شفر همان نفرات بازی مقابل صنعت نفت را در اصفهان هم به میدان خواهد فرستاد، البته با این تفاوت که در درون دروازه این بار به جای رحمتی باید شاهد حضور حسین حسینی باشیم. البته احتمالا جپاروف هم دیگر غایب استقلال در نصف جهان خواهد بود. گفته می‌شود با توجه به بازی‌های سخت استقلال در هفته‌های آتی و مصدومیت جزیی جپاروف، سرمربی آبی‌ها قصد ندارد از ستاره ازبک خود در بازی امروز استفاده کند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید