مهر/ تیم‌های صبا و راه آهن که در لیگ دسته اول حضور دارند تا حدود زیادی خیال همه تیم های دیگر را بابت سقوط به لیگ دو آسوده کردند تا رقابت خاصی در پایین جدول نباشد.


هفته بیست و دوم از رقابت‌های لیگ دسته اول را پشت سر گذاشتیم و در این هفته هم شاهد یک اتفاق تکراری بودیم. شکست تیم‌های صبای قم و راه آهن تهران. دو تیم ریشه دار فوتبال کشورمان که بعد از سال‌ها حضور در لیگ برتر، به لیگ یک سقوط کرده و در این مسابقات هم حال و روز خوشی ندارند. این دو تیم با اختلاف نسبت به سایر تیم‌ها در رده‌های آخر و ماقبل آخر جدول رده بندی قرار گرفته‌اند تا جایی که خیال همه تیم‌های دیگر را بابت سقوط نکردن به لیگ یک راحت کرده‌اند.
صبای قم روز گذشته میزبان ایرانجوان بوشهر بود. خود ایرانجوان هم شرایط مساعدی در لیگ یک ندارد و می‌تواند سومین تیمی باشد که قرار است برای حفظ سهمیه لیگ یک به دیدار پلی آف برود. ایرانجوانی‌ها در پر گل ترین بازی روز بیست و دوم شکست سنگینی را به صبا تحمیل کردند و این تیم را با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب کرد. راه آهن نیز در دیداری خارج از خانه به مصاف ماشین سازی رفت و با یک گل مغلوب این تیم شد.
صبای قم در فاصله ۱۲ هفته مانده به پایان مسابقات با ۱۰ امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارد و فاصله این تیم با نزدیک ترین تیم بالای دستش ۱۱ امتیاز است. یعنی این تیم باید حاقل ۱۱ امتیاز در این ۱۲ هفته بگیرد و ایرانجوان هیچ امتیازی نگیرد تا فقط امتیازش به تیم شانزدهم برسد. فاصله صبا با تیم شهرداری تبریز که در رده پانزدهم جدول و منطقه امن حضور دارد ۱۴ امتیاز است. جبران ۱۴ امتیاز در ۱۲ بازی گرچه روی کاغذ محال نیست، اما در قوانین نانوشته فوتبال امری ناشدنی محسوب می‌شود.
تکلیف راه‌آهن نسبت به صبا مشخص تر است چرا که این تیم ۶ امتیاز هم از صبا کمتر دارد. یعنی فاصله این تیم قدیمی با حضور در منطقه پلی آف ۱۷ امتیاز و حداقل فاصله تا منطقه امن جدول ۲۰ امتیاز است.
به این ترتیب باید گفت دو تیم صبا و راه‌آهن خیال همه تیم‌های دیگر را برای سقوط مستقیم از لیگ یک به لیگ دو آسوده کرده‌اند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید