اعتماد/ یک عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه سال 96 معتدل‌تر، عزیزتر و سربلندتر از سال 57 هستیم، گفت: اگر تحریم ها و جنگ به ما تحمیل نمی‌شد، در تحقق آرمان‌ها موفق‌تر بودیم.



سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب درباره مهم‌ترین دست آوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: من هرچه فکر می‌کنم اولین نکته‌ای که در ظرف این 39 سال می‌توان بر آن تأکید کرد آرمان‌های انقلاب اسلامی است. یعنی مردم ما در سال 96 همان شعارهای سال 57 را می‌دهند. مردم همان شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، قرآن، نه شرقی، نه غربی و امثلا این‌ها را سر می‌دهند. این‌ها، همان شعارهای سال 57 است که الان هم جاذبه دارد و الان هم مردم با شوق آن‌ها را تکرار می‌کنند.
اکرمی ادامه داد: ولی با این وجود مردم توجه هم دارند که آرمان‌ها یک مطلب هست ولی واقعیت‌ها گاهی یک مطلب دیگری است.
این فعال سیاسی افزود: اگر جنگ را بر ما تحمیل نمی‌کردند، اگر تحریم را ادامه نمی‌دادند و اگر توطئه و تهدید را از طرف قدرت‌ها علیه ما به کار نمی‌بردند، ما یقینا در تحقق آرمان‌هایمان موفق‌تر بودیم.
اکرمی گفت: این واقعیت است که جنگ هشت ساله تحمیلی، هزار میلیارد دلار بر ما خسارت وارد کرد و یا تحریم هسته‌ای و اقتصادی دست مارا بست. ولی در عین حال ما سال 96 معتدل‌تر، عزیزتر و سربلندتر از سال 57 هستیم.
این فعال سیاسی درباره مهم‌ترین مشکل انقلاب اسلامی افزود: از روز اولی که انقلاب به پیروزی رسید و جنگ شروع شد و در توطئه‌های مختلف، امام راحل بر اتحاد و انسجام تأکید داشتند و الان هم عاملی که می‌تواند بین هشتاد میلیون جمعیت، شکاف و فاصله ایجاد کند نبود وحدت و پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه هست.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید