پلازا مگ/ امروز سران کمپانی کوالکام از گسترش تعامل و همکاری‌های استراتژیک خود با سامسونگ خبر دادند.

این دو کمپانی آمریکایی و کره‌ای توافقنامه‌ی جدید شش ساله‌ای را امضا کردند که تبادل پتنت و تکنولوژی در حوزه‌های مختلفی از جمله گوشی‌های موبایل و شبکه ارتباطی 5G را شامل می‌شود.
مدیرعامل کوالکام ضمن اشاره به همکاری موفقیت آمیز کمپانی متبوعش با سامسونگ طی سالیان اخیر از گسترش و تحکیم بخشیدن به این رابطه تجاری از طریق تبادل تکنولوژی بین دو طرف استقبال کرد و گفت کوالکام همچنان به عنوان یکی از اصلی ترین کمپانی های تامین کننده در کنار سامسونگ خواهد ایستاد.

جزئیات قرارداد جدید دو کمپانی اعلام نشده اما موضوع این توافق، تجهیزات زیرساختی و دستگاه هایی نظیر گوشی های گلکسی را در بر می‌گیرد ضمن اینکه دو طرف اعلام کرده‌اند همگام با یکدیگر در جهت توسعه‌ی شبکه ارتباطی 5G قدم خواهند برداشت.

از طرفی ظاهراً سامسونگ متعهد شده پای خود را از درگیری ایجاد شده بین کوالکام و کمیسیون تجارت آزاد کره جنوبی بیرون بکشد. چندی پیش این کمیسیون در پی شکایت تعدادی از کمپانی های کره‌ای، کوالکام را به دلیل نقض مقررات تجارت آزاد و منصفانه به پرداخت جریمه‌ای معادل 963 میلیون دلار محکوم کرد اما این رای با اعتراض و درخواست کمپانی آمریکایی برای ارجاع پرونده به دادگاه تجدید نظر مواجه شده است.

قرارداد همکاری با سامسونگ تنها هفت روز پس از آن به امضا رسیده که کوالکام بر سر فروش برخی قطعات به ارزش حداقل 2 میلیارد دلار طی سه سال آینده به شش کمپانی چینی از جمله شیائومی، لنوو (Lenovo)، ویوو (vivo) و اوپو (Oppo) به تفاهم رسید؛ حربه‌ای که مدیران کوالکام امیدوارند از این طریق خطر برودکام (Broadcom) را از سر بگذرانند و مانع واگذاری کسب کار و خود به کمپانی رقیب شوند. لازم به ذکر است که اخیراً برودکام چند پیشنهاد خرید به سران کوالکام ارائه کرده که البته با استقبال آن‌ها مواجه نشده است.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید