روزنامه جوان/ اعضای خانواده سرباز پلیس از مردی که هشت‌سال قبل فرزند آنها را به قتل رسانده برای جلب رضای خدا اعلام گذشت کردند.

متهمی که اولیای‌دم بدون قید و شرط پای چوبه دار او را بخشیدند مرد خلافکاری بود که سال 88 در ایست بازرسی مأموران پلیس سرباز وظیفه‌ای را با شلیک تیر به قتل رسانده و از محل گریخته بود. روز حادثه بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران باتماس تلفنی مأموران پلیس از قتل سرباز وظیفه‌ای در اتوبان تهران - کرج حوالی پارک چیتگر با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. بررسی‌ها نشان داد دقایقی قبل مأموران گشت پلیس به خودروی پرایدی مشکوک می‌شوند و دستور ایست می‌دهند. راننده خودروی پراید وقتی با مأموران روبه‌رو می‌شود اقدام به فرار می‌کند، اما سرباز وظیفه‌ای که همراه مأموران بوده مانع فرار او می‌شود که در نهایت راننده پراید با کلت کمری سرباز وظیفه را هدف قرار داده و به قتل می‌رساند و از محل می‌گریزد. 

پس از این مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری آغاز کردند تا اینکه مدتی بعد وی را شناسایی و دستگیر کردند. متهم در بازجویی به قتل سرباز وظیفه اعتراف کرد و گفت برای فرار از دام مأموران اقدام به تیر‌اندازی به سوی سرباز وظیفه کرده است. قاتل پس از صدور کیفرخواست در شعبه 113 دادگاه کیفری با درخواست اولیای‌دم از سوی هیئت قضایی به قصاص محکوم شد. پس از تأیید حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور متهم چند بار برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار حاضر شد و هر بار موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شد. در نهایت متهم چند روز قبل دوباره برای اجرای حکم در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت. در حالی که طناب دار بر گردن متهم آویزان بود پدر و مادر مقتول بدون هیچ قید و شرطی وی را بخشیدند. بدین ترتیب متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود. 

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید