ایسنا/ دولت ترامپ اعلام کرد تحریم‌های اعمال شده بر روسیه را به رغم تصویب قانون جدید برای مجازات مسکو به دلیل دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اعمال نخواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز لیستی ۲۱۰ نفره از مقام‌ها و بازرگانان روسی را منتشر کرد که می‌تواند در لیست تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد.

تحریم‌های قبلی علیه مسکو از سوی آمریکا، کمپانی‌های روس را به شدت تحت فشار قرار داده است.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز، ما به کنگره اطلاع دادیم که قانون تحریم روسیه بر فروش محصولات دفاعی روسیه تاثیر گذاشته و تحریم‌های جدید علیه این کشور اعمال نمی‌شود. از زمان اعمال تحریم‌های روسیه،‌ ما تخمین زدیم که کشورهای خارجی دیگر محصولات دفاعی از روسیه نمی‌خرند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با ضرب‌الاجلی برای اعمال تحریم‌ بیشتر علیه هرکسی که با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه همکاری داشت، مواجه شد.

ناوئرت با اشاره به این مساله که تحریم‌ها، از قبل بر بخش‌های دفاعی روسیه و فروش سلاح به سایر کشورها اثر گذاشته، گفت: هنوز زود است که بگوییم این قانون تا چه حد اثرگذار بوده بنابراین، بهتر است که برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه کمی صبر کنیم.

وی در ادامه بیانیه خود گفته است:‌ اگر این قانون کارایی داشته باشد، دیگر نیازی به تجدید تحریم‌ها علیه افراد حقیقی یا حقوقی خاص نیست چرا که این قانون کارش را به خوبی انجام داده است.

در همین حال، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفته است که تحریم‌های ضد روسی راه به جایی نمی‌برد و دولت مسکو از این اقدامات محدود کننده ترسی به دل راه نمی‌دهد.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم این را به آمریکا بفهمانیم که این تحریم‌ها راه به جایی نمی‌برد. ما اصلا بابت آنها نمی‌ترسیم.

"آندری شرزوف"، معاون وزیر انرژی و "اوگنی گرابچاک"، رئیس دپارتمان کنترل عملیات و مدیریت در اداره برق روسیه نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه مسکو هستند.

اکثر مقام‌های عالی رتبه دولت روسیه از جمله دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه، دیمیتری روگوزین، معاون رئیس‌جمهوری سرگئی شویگو، وزیر دفاع، وزیران دارایی، کشور، حمل و نقل، صنعت و ۱۷ عضو کابینه، دیمیتری پسکو، سخنگوی کرملین مشاوران رئیس جمهور و ۳۵ مقام دیگر در این لیست هستند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید