فارس/ وزیر خارجه مصر بر موضع ثابت کشور مبنی بر بی‌طرفی، عدم توطئه یا دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تأکید کرد.


«سامح شُکری» وزیر خارجه مصر گفت که سیاست‌های قطر مشخص می‌کند که تا چه زمانی تنش بین دوحه و چهار کشور عربی ادامه خواهد داشت.
شکری اظهار داشت که حل شدن بحران قطر به اصلاح روند سیاسی قطر بستگی دارد و هدف از اقدامات اتخاذ شده از سوی چهار کشور(عربستان، مصر، امارات و بحرین) نیز ملت قطر نیست بلکه هدف اصلاح روند سیاست‌های قطر و ضرر و زیان حاصل از آن است.
وزیر خارجه مصر همچنین در برنامه «مصر و العالم» که از کانال «الحیاة» پخش می‌شد، تصریح کرد که همه ما بایستی این چالش‌ها را درک کرده و برای دفاع از اراضی و مرزهای خود در برابر کسانی که امنیت ملی ما را هدف قرار می‌دهند، تلاش کنیم.
شکری افزود که سیاست مصر بر اصل و اساس ممانعت از وقوع درگیری‌های مسلحان، حل مشکلات و مسائل به روش مسالمت‌آمیز و حفظ ارکان دولت‌ها و موسسات آن بدون نادیده گرفتن اراده ملت استوار است.
چهار کشور عربی اعم از مصر، عربستان، امارت و بحرین از هشت ماه پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی پروازها به دوحه را تعلیق و حتی عربستان تنها گذرگاه زمینی با قطر را تعطیل کرده است.
این کشورها بر پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از سوی قطر برای ازسرگیری روابط با این کشور اصرار دارند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش روابط قطر با ایران، قطع حمایت از حماس و اخوان‌المسلمین و تعطیلی شبکه الجزیره است.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید