کلیک/ قابلیت جدید واتس اپ این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید اعلانات (Notification) را بر اساس اهمیت آن‌ها دسته بندی و مدیریت کنید و آن‌هایی را که نمی‌خواهید ببینید، بلاک کنید. این قابلیت اجازه می‌دهد که زنگ هشدار نرم‌افزار، فقط برای پیام‌ها و محتواهای مهم به صدا درآید (مانند پیام هایی که در گروه‌ها و چت‌های خصوصی گذاشته می‌شوند) و اخباری که نمی‌خواهید را نبینید (مثلا هنگامی که در حال فرستادن یک فایل تصویری حجیم هستید و نمی‌خواهید پیام‌های بی ارزش مزاحم کارتان شود).



قابلیت جدید واتس اپ از کانال‌های اطلاع رسانی نیز حمایت می‌کند؛ ویژگی نسبتا جدیدی که سال قبل در نسخه جدید سیستم عامل اندرید، اوریو راه اندازی شد. اپلیکیشن WhatsApp کانال‌های اطلاع رسانی را در 10 دسته طبقه بندی می‌کند؛ این دسته‌ها عبارت‌اند از اخبار گروه‌ها، اخبار چت شخصی، بازگردانی سابقه چت، هشدار برای نرم افزارهای مهم، هشدارهای عدم ارسال یا خطا در ارسال پیام، اجرای فایل تصویری در پس زمینه، محتویات دسته بندی نشده، اخبار کم اهمیت دیگر، ارسال فایل تصویری و اطلاعیه‌های بی صدا.

هر دسته‌‌بندی برای خود شامل‌ گزینه‌های زیادی است. می‌توانید برای هر دسته،‌ زنگ هشدار را روشن یا خاموش کنید یا هر دسته را به صورت جداگانه به عنوان پیام‌های مهم و فوری انتخاب کنید. بر اساس حق تقدم و اهمیت بیشتر مطالب، حالت‌های هشدار متفاوت است. اگر خبر مهم بود، صدای زنگ هشدار به صدا درمی‌آید، اگر اهمیت آن متوسط بود، صدایی ندارد و اگر از اهمیت خیلی کمی برخوردار باشد، نه صدایی دارد و نه در حین کار می‌توان آن را مشاهده کرد.

شما حتی می‌توانید تعیین کنید هر هشدار چه صدایی داشته باشد و اینکه اجازه دهید این نوتیفیکیشن ها روی صفحه قفل گوشی نشان داده شود یا خیر.
این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید با تاچ کردن و نگه‌داشتن نوتیفیکیشن دریافتی، لیست تمام دسته بندی‌ها را مشاهده و یکی را انتخاب کنید.
شایان ذکر است؛ این قابلیت برای اولین بار و تنها برای نسخه بتای WhatsApp فعال شده است.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید