ایرنا/ در پی تعرض به امام جمعه کربلا در جریان مراسم نماز جمعه دیروز، 'ایاد علاوی' معاون رییس جمهوری عراق نسبت به این امر واکنش نشان داد.



منابع خبری عراق روز شنبه خبر دادند یک فرد ناشناس که گفته می شود از اهالی بابل است، دیروز جمعه بعد از پایان خطبه اول نماز جمعه، قصد تعرض به شیخ عبدالمهدی الکربلایی امام جمعه کربلا داشت که با مداخله بموقع نیروهای محافظ مواجه شد.
به گفته مسوول بخش رسانه ای تولیت آستان مقدس حسینی، این فرد برای انجام تحقیقات لازم تحویل دستگاه های امنیتی عراق شده است.
در واکنش به این حادثه، 'ایاد علاوی' نخست وزیر سابق و یکی از سه معاونان رئیس جمهوری عراق گفته است که خطبه های مرجعیت دینی عراق که در آن دعوت به وحدت صفوف، نفی خشونت و تعصب و افراط گرایی می کند، مورد علاقه گروه های خشونتگرا، تندروها و صاحبان افکار تخریب کننده نبوده و برای همین دست به این تعرض ظالمانه زده اند.
وی بهترین پاسخ به جریان های منحرف را اجرایی کردن توصیه های مرجعیت دینی عراق و مصونیت جامعه در برابر افکار خشن و افراط گرا و فراهم کردن محیطی برای ارزش های از خودگذشتگی و زندگی مشترک و مبارزه با فساد و خویشاوند سالاری ذکر کرده است.
وی اضافه کرده است که ارتقا ارزش های شهروندی بهترین پاسخ به این گروه ها و تلاش های فرصت طلبانه آنها است.
این اولین حادثه تعرض در حین خطبه نماز جمعه به عبدالمهدی کربلایی است هرچند شیخ الکربلایی چند سال قبل در جریان خشونت های داخل کربلا در 2005 در معرض تعرض مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته بود. 

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید