ایرنا/ روزنامه 'العربی الجدید' در گزارشی درباره انتخابات عراق فاش ساخت که عربستان سعودی به تازگی یک میلیون دلار به یکی از رهبران سیاسی عراق برای بهبود شرایط خود در رقابت های انتخاباتی داده است.


'العربی الجدید' روز پنجشنبه افزوده است که یک شخصیت نزدیک به یکی از فراکسیون های بزرگ عراق در پارلمان این کشور، این خبر را در اختیار این روزنامه قرار داده است.
العربی الجدید، نام این رهبر سیاسی عراقی را فاش نساخته اما خاطر نشان ساخته است که او از رهبران سیاسی در عراق است و روابط بسیار نزدیکی با ریاض دارد.
این نشریه عربی ادامه داده است که عربستان سعودی در تلاش برای تغییر نقشه پست های مهم عراق از طریق واگذاری پست ریاست جمهوری به عرب های سنی و به جای کردها است.
براساس این نقشه سعودی ها، قرار است که پست ریاست پارلمان از آن کردها باشد و پست نخست وزیری در حوزه ائتلاف سیاسی شیعیان باقی بماند.
وی افزوده است که رهبر سیاسی عرب سنی عراق که این مبلغ را از سعودی ها دریافت کرده اقدام به خرید یک باب منزل در استانبول (ترکیه) کرده و مابقی پول را بین آوارگان استان های نینوا، صلاح الدین و الانبار در اردوگاه های آوارگان توزیع کرده است.
این اولین بار نیست که اخباری در خصوص هزینه کردن پول های کلان از سوی عربستان برای تخریب روند سیاسی عراق منتشر می شود. در یکی از این موارد چند سال قبل سعودی ها متهم به پرداخت یک میلیون دلار به جماعت افراط گرای هیات علمای اهل سنت به رهبری 'مثنی حارث الضاری' برای تخریب روند سیاسی عراق، شده بودند.
گروه تندرو هیات علمای اهل سنت با گرایش های تند حزب منحله بعث در کشور اردن به سر می برد و از معدود جریان های افراط گرا هستند که همچنان از گروه تروریستی داعش حمایت کرده و آنها را 'انقلابی' می داند و برای براندازی روند سیاسی درعراق تلاش می کند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید