فارس/ مدیرعامل شرکت نفت‌کش ایران گفت:

همه تلاشمان را برای دسترسی مجدد به کشتی سانچی بکار می‌گیریم و از شرکت‌های بزرگ دریایی کمک خواستیم و با توجه به اینکه کشتی در عمق 115 متری قرارگرفته است، رباط‌های شناور را برای تجسس فرستادیم.

سیروس کیان‌ارثی امشب در دیدار با خانواده بهرام اتحاد جان‌باخته حادثه کشتی نفت‌‌کش سانچی ضمن ابراز تسلیت اظهار داشت: سرمایه‌های بزرگ ما نیروی انسانی ما بودند مخصوصاً نیروهای متخصصی که سال‌های سال زحمت کشیدند و تجربه بسیار بزرگی را به دست آوردند.

وی افزود: این حادثه بزرگ،سریع و ناگهانی متأسفانه باعث شد این عزیزان برای همیشه و تنهای تنها در کشوری غریب متأسفانه جان خود را از دست بدهند و با آن عشق و آرامشی که در دلشان بود و به‌عنوان دریانورد می‌شناختیم، در همان دریا دفن شوند.

مدیرعامل شرکت نفت‌‌کش ایران اضافه کرد: همه تلاش کردیم نه‌ تنها شرکت نفت‌کش ایران بلکه همه کشور و مقامات تلاش کردند تا به یک روزنه امیدی در این حادثه دست پیدا کنیم اما انگار سرنوشت اجازه نداد که این اتفاق بیفتد، امیدواریم روح این بزرگواران دریادل با سالار شهیدان محشور شود.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاشمان را می‌کنیم تا شرایطی ایجاد کنیم برای دسترسی مجدد به کشتی، از شرکت‌های بزرگ دریایی کسانی که در عمق‌های زیاد تجسس می‌کنند، کمک خواستیم و با توجه به اینکه کشتی در عمق 115 متری قرارگرفته، رباط‌های شناور را برای تجسس فرستادیم تا ببینیم چه خواهد شد.

کیان‌ارثی بیان کرد: متأسفانه هنوز شرایط فنّاوری به آن حدی نرسیده که غواصی در آن عمق شکل بگیرد ولی از گروه‌های متخصص در سرتاسر دنیا درخواست‌های متعددی کرده‌ایم تا بررسی‌های خود را ادامه بدهند و اگر شرایطی برای ورود ایجاد شد، شاید بتوانیم نشانه‌ای از این عزیزان پیدا کنیم و حداقل کاری که می‌توانیم انجام بدهیم این نشانه‌ها را تقدیم خانواده‌ها کنیم.

وی تأکید کرد: هنوز هیچ شرکتی نتوانسته به ما جواب بدهد اما تا جایی که می‌توانیم تلاشمان را می‌کنیم حق‌ و حقوق این عزیزان در بالاترین شرایط قرار بگیرد و مقام شاخص شهدا که واقعاً استحقاق آن را دارند را برایشان در نظر گرفتیم.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید