خبر ورزشی/ هفته بیست‌ و یکم لیگ هفدهم، پنج‌شنبه 5 بهمن 96، ساعت 15:30، ورزشگاه آزادی تهران داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: حسن ظهیری و سعید قاسمی


یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته دوئل استقلال تشنه برد با شگفت‌انگیزهای جنوبی خواهد بود، جدالی برای پایان دادن به روند ناکامی‌های اخیر تا شاید دوباره آرامش به اردوی برنده بازگردد، به خصوص استقلال که این روزها با طلسم‌های بسیار زیادی نیز روبه‌رو شده است. وینفرد شفر و شاگردانش در 6 هفته گذشته دو روی سکه فوتبال را برای طرفداران خود به نمایش گذاشتند، ابتدا در 3 بازی به 3 برد متوالی با 10 گل زده رسیدند و سپس در 3 بازی نه بردی کسب کردند و نه گل زدند، حتی از روی نقطه پنالتی! بعد از مصاف پرحاشیه هفته قبل در مشهد امروز شفر و شاگردانش در جدالی انتقامی با شرایط کاملاً متفاوت به نسبت بازی رفت مقابل پارس جنوبی صف‌آرایی می‌کنند تا نه تنها انتقام شکست در جم را بگیرند بلکه به انتقادات هم خاتمه دهند. استقلالی که در خرید مهاجم خارجی برای برطرف کردن ضعف‌های خود با طلسم عجیبی روبه‌رو شد و باید به همان داشته‌های خود اتکا کند. در آن سوی میدان اما مهدی تارتار و شاگردانش نیز به برد مقابل استقلال نیاز مبرم دارند تا بیشتر از این در جدول رده‌بندی سقوط نکنند. شگفت‌انگیزهای نیم‌فصل نخست هنوز در دور برگشت طعم پیروزی را نچشیده‌اند و هر روز هم اخباری پیرامون بحران‌های مالی و نارضایتی بازیکنان این تیم به گوش می‌رسد تا همین اتفاقات امیدها در میان طرفداران این تیم برای رسیدن به سهمیه آسیایی را به حداقل برساند. پارسی‌ها که در زمستان بیشتر مهره‌های تهاجمی خود را از دست دادند، امیدوار هستند امروز در اولین حضور خود در آزادی با نتیجه‌ای آبرومندانه زمین را ترک و دوباره نام خود را به عنوان یکی از تیم‌های شگفت‌انگیز بر سر زبان‌ها بیندازند.
چهره‌ها
سیدمهدی رحمتی در بازگشت به چهارچوب دروازه استقلال مقابل پدیده بدون اینکه به دردسر بیفتد، در مشهد کلین‌شیت کرد و حالا در دومین بازی متوالی قبل از رویارویی با صنعت نفت در جام‌ حذفی باید مقابل شگفتی‌سازهای این فصل به میدان برود. رحمتی از آن جهت چهره خواهد بود که با فشار زیادی روی دوش، به مصاف جمی‌ها می‌رود و باید همچنان روند گل نخوردن را ادامه دهد.
در جمع بازیکنان پارس جنوبی هم می‌توان از محسن فروزان به عنوان چهره اصلی نام برد. دروازه‌بان سابق استقلال در بازگشت دوباره به آزادی و دیدار با هواداران یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان جمی‌ها در راه نتیجه گرفتن قلمداد می‌شود. فروزان در بهترین شرایط بدنی و روحی قرار دارد از همین‌رو تقابل او با مهاجمان تشنه گلزنی استقلال می‌تواند صحنه‌های جالبی را در آزادی خلق کند.
ترکیب احتمالی دو تیم
استقلال (۴-4-۲)
علی قربانی
مهدی قائدی
داریوش شجاعیان
امید ابراهیمی
فرشید باقری
سرور جپاروف
وریا غفوری
پژمان منتظری
مجید حسینی
امید نورافکن
سیدمهدی رحمتی
پارس جنوبی(۴-۲-۳-۱)
ابراهیم صالحی
علی دشتی
محمد نوری
مهدی زبیدی
میثم نقی‌‌زاده
حسین پورامینی
فرشاد محمدی‌مهر
حامد نورمحمدی
مجتبی لطفی
میثم تیموری
محسن فروزان

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید