ایرنا/ رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت و گوی تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خطاب به وی گفت: به حمایت از گروه های تروریستی منطقه خاتمه دهید و از تسلیح گروه های تروریستی دست بردارید.

به گزارش ایرنا، در بیانیه منتشر شده از سوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام شد که دستور کار اصلی این گفت و گو عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در منطقه عفرین و مسائل مرتبط با سوریه بوده است.
روسای جمهوری ترکیه و آمریکا در این تماس تلفنی بر ادامه همکاریهای نزدیک بین دو کشور در مورد مسائل دوجانبه و بحران سوریه تاکید کردند.
اردوغان در این گفت و گوی تلفنی در خصوص تحولات سوریه و عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در عفرین تبادل نظر کرده و بر هدف ترکیه مبنی بر تامین امنیت ملی خود با پاکسازی گروه های تروریستی در منطقه عفرین تاکید کرد.
اردوغان همچنین در این گفت و گوی تلفنی بر لزوم پایان یافتن حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروه های تروریستی حزب اتحاد دموکراتیک خلق سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در چارچوب مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
وی در این گفت و گو عملیات ترکیه در عفرین را مطابق با حقوق بین الملل و حق دفاع مشروع از خود بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل و در راستای مبارزه با تروریسم عنوان کرد.
بنا به اعلام ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در مذاکره تلفنی با ترامپ بر حذف عناصر تروریستی حاضر در عفرین و اهمیت همکاری های دو جانبه ترکیه و آمریکا در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: برای حل مساله سوریه باید مسائل دو جانبه و همکاری ترکیه و آمریکا بر اساس عزم و اراده دو طرف مد نظر باشد.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید