ایرنا/ پایگاه خبری «رای الیوم» نوشت: منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی می گویند آمریکا به صدها تروریست داعشی و عضو القاعده و دیگر گروه های تروریستی چراغ سبز نشان داده است تا از لبنان، سوریه و عراق به لیبی بروند و در مناطق بیابانی و قبیله ای مستقر شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رای الیوم افزود: بر اساس یک گزارش، دست کم یک هزار و 200 جنگجوی داعش و القاعده و برخی گروه های تندرو دیگر از مناطق مختلف خود را به لیبی رسانده اند و انتظار می رود شمار بیشتری از اینگونه افراد از تونس،الجزایر و وسودان به این افراد ملحق شوند.
این پایگاه خبری فرامنطقه ای در ادامه نوشت: براساس گزارش های موجود، دستگاه های اطلاعاتی عربی در منطقه به دلایل نامشخص با آمریکایی ها توافق کرده اند تسهیلاتی جهت رسیدن تروریست ها به لیبی فراهم کنند و اکنون نیز شاهد هستیم این اتفاق در حال روی دادن است.
'منابع آگاه اعلام کرده اند اکنون همه نگاه ها به سمت لیبی دوخته شده است زیرا این کشور به دلیل نبود دولت قدرتمند مرکزی، تبدیل به پناهگاه امنی برای تروریست ها شده است و در این میان دستگاه های امنیتی منطقه نیز از این مساله اطلاع دارند اما اقدامی ضد آن ها انجام نمی دهند.
اکنون بیم آن می رود تروریست ها از برخی کشورها مانند عراق، سوریه، منطقه سینا و همچنین مصر، سودان، یمن ،اردن و ترکیه به سمت لیبی بروند و البته همه می دانند شماری از این تروریست ها موفق به ورود به لیبی شده اند و اینگونه این کشور آفریقایی تبدیل به محلی برای جذب نخبگان تروریست ها شده است.'
رای الیوم همچنین نوشت: این روزها به صدها عنصر تروریست اجازه داده شده است از کشورهای مختلف به سمت لیبی حرکت کنند بدون اینکه تحت تعقیب قرار بگیرند و حتی در مواردی آن ها مورد حمایت آمریکایی ها نیز قرار گرفته اند .این افراد بر اساس فتواهای جدید لیبی را سرزمین اسلام و جهاد می دانند. 
این پایگاه خبری در پایان نوشت:منطقه سینا و همچنین مرزهای صعب العبور میان سودان و کشورهای دیگر تبدیل به محلی برای ترانزیت تروریست ها جهت رسیدن به لیبی شده است.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید