ایسنا/ نماینده ویژه رییس جمهور در حادثه سانچی درباره برخی ابهامات که درباره غیر قانونی بودن مسیر نفتکش، حرکت به مقصد کره شمالی یا اینکه نفتکش با موشک آمریکایی مورد هدف گرفته شده، داستان‌سرایی‌های ژول‌ورنی است که از سوی کسانی مطرح می‌شود که آگاهی از مسائل دریایی، سیاسی و بین‌ الملل ندارند.



علی ربیعی در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی اظهار کرد: همه تلاش‌هایی که در ارتباط با این فاجعه متصور بود را صورت دادیم اما نوع شهادت این عزیزان بر غم همه افزوده است.

وی گفت: همه ابهامات مطرح شده جمع‌آوری شده و سعی می‌کنیم در این جلسه پاسخ مناسبی به آنها بدهیم. وظیفه ما روشنگری افکار عمومی ایران است که حقیقت ماجرا برای مردم روشن شود. برخی ابهامات هم با انگیزه‌های غیر روشنگرانه مطرح شده که موجب می‌شود اطلاع رسانی به مسیر درستی هدایت نشود.

ربیعی افزود: موضوع در ابعاد سیاسی، فنی، انسانی و عملیاتی تشریح خواهد شد و قرار است دولت سایتی را پیرامون این موضوع راه اندازی کند و هرگونه سوال را تا مدتی طولانی پاسخ دهیم و به زودی گزارش کاملی را منتشر خواهم کرد که هیچ نکته ابهامی باقی نماند.

نماینده ویژه رییس جمهور بای رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی اظهار کرد: برخی ابهامات که درباره غیر قانونی بودن مسیر نفتکش یا اینکه حرکت به مقصد کره شمالی داشته یا اینکه نفتکش با موشک آمریکایی هدف گرفته شده، داستان سرایی‌های ژول ورنی است که از سوی کسانی مطرح می‌شود که آگاهی از مسائل دریایی، سیاسی و بین‌ الملل ندارند. ربیعی تاکید کرد: هیچ شواهدی مبنی بر اینکه جان انسان‌ها برای چینی ها مهم نباشه را مشاهده نکردیم.

وی گفت: طی نامه ای از رییس‌جمهور درخواست کردم جان باختن شهید محسوب شوند، ایشان هم موافق بودند و گفتند با رییس بنیاد شهید مذاکره کنید. موافقت شد این افراد تحت عنوان شهدای خدمت محسوب شوند و سه پیکر عزیزان هم به تهران خواهد رسید که اگر اهل تهران باشند در قطعه شهدای خدمت مدفون خواهند شد.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید