ایسنا/ یک استاد حوزه علمیه گفت: مراد آقای روحانی از سخنان اخیرش درباره نقد در زمان معصومین نه به معنای رد و نفی آنان بلکه به معنای امکان پرسشگری از معصومین است.

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به نظرات مطرح شده اخیر از سوی برخی شخصیت‌های سیاسی و حوزوی درباره سخنان رئیس‌جمهوری در زمینه نقد در زمان معصومین (ع) اظهار کرد: به نظر من آقای دکتر روحانی مراد جدی‌اش در این سخنان نقد معصومین به معنای رد آنها نیست. آقایان نقد را به معنای نفی و رد گرفته اند. در حالی که نقد به معنای پرسشگری است و مراد آقای روحانی این است که از معصومین هم می‌شود پرسید و این نیست که هرچه معصوم بگوید، مردم بگویند، سمعا و طاعتا.
وی افزود: هر کس که از معصوم سوالی بکند، آنان نیز در مقام پاسخگویی بر می‌آیند. معصومین زمینه را برای پرسشگری در جامعه فراهم می‌کردند نه اینکه بگویند هر چه ما می‌گوییم باید بدون چون و چرا گوش کنید.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به مثال رئیس‌جمهور در سخنرانی‌اش از پیامبر اسلام اظهار کرد: مثال آقای روحانی در آن سخنرانی که روایتی از برخورد رسول اکرم بود نشان می دهد پیامبر هم وقتی کسی از ایشان سوال کند، در مقام پاسخگویی بر می آید و همین مثال هم نشان می‌دهد که معنای نقد از دیدگاه آقای روحانی پرسشگری از معصومین بوده نه رد یا نفی آنان.
غرویان در پایان تاکید کرد: آقایان سخنان رئیس‌جمهوری را حمل بر صحت نمی‌کنند برای اینکه بتوانند اشکال بگیرند در حالیکه این روش شیخ انصاری نیست.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید