فارس/ همزمان با زمزمه‌هایی درباره عملیات نظامی ترکیه در عفرین در شمال غرب سوریه، منابع از ارسال تجهیزات بیشتر به نزدیکی مرز سوریه خبر می‌دهند.

عفرین از شهرهای شهرستان عفرینِ استان حلب در شمال غرب سوریه است. این منطقه با روستاهایی بالغ بر 300 عدد و به وسعت ۲٫۰۳۳ کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از پنجاه هزار نفر در جریان بحران سوریه، تحت کنترل کامل کُردهای سوریه درآمده که به آن کانتون عفرین می‌گویند.

روزنامه الوطن سوریه امروز سه‌شنبه نوشت که «آنکارا تجهیزات جدیدی به کیلیس شهری در نزدیکی مرز سوریه و منطقه لواء اسکندرون ارسال کرده است».

همچنین شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که «این تجهیزات مقدمات عملیات نظامی قریب‌الوقوع در عفرین» است.

همچنین پایگاه‌های خبری نزدیک به معارضان سوریه نیز این خبر را تأیید کردند و گفتند که کاروانی از ادوات و خودروهای نظامی ارتش ترکیه از نقطه مرزی کفرلوسین در ریف ادلب شمالی عبور و به سمت منطقه جبل سمعان در نزدیکی شهرک داره عزه در ریف غربی استان حلب حرکت کرده است. 

طبق توافق سیاسی «کاهش تنش» میان طرف‌های مذاکره کننده در «آستانه»، «داره عزه» یکی از مناطق عبور نیروهای ترکیه برای ورود به خاک سوریه است. 

توافق «کاهش تنش» در سوریه که چهارم ماه می 2017 در «آستانه» محل مذاکرات صلح سوریه موسوم به «مذاکرات آستانه» میان روسیه، ایران و ترکیه به عنوان ضامن‌های آتش‌بس در سوریه (میان ارتش و نیروهای معارض مسلح) امضا شد، شامل چهار منطقه اصلی جنوب (درعا-قنیطره)، دمشق (و ریف دمشق)، حمص (و ریف حمص) و ادلب (+مناطقی از استان حلب) می‌شود. 

تاکنون این توافق که در آن داعش و جبهة النصره مستثنی شده‌اند، در سه منطقه نخست اجرایی شده است.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید