ایرنا/ 'امانویل مکرون' رییس جمهور فرانسه که روز دوشنبه برای یک سفر رسمی سه روزه وارد چین شد، گفت: پکن باید فشار بر کره شمالی را برای بازگشت به مذاکرات افزایش دهد.

به گزارش ایرنا مکرون روز سه شنبه در پکن در گفت و گو با رسانه ها افزود: چین به دلیل نفوذ بالایی که بر کره شمالی دارد، می تواند از ابزار فشار برای قانع کردن کره شمالی برای حضور در گفت و گوها استفاده کند.

وی گفت که بی ثباتی، ناامنی و تهدید مسایلی است که در جامعه بین المللی باید به طور جدی به آنها توجه شود و قصد دارد در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره با 'شی جین پینگ' رییس جمهور چین گفت و گو کند.

مکرون گفت که ما در کنار چین دارای مسئولیت های مشترکی در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل برای اجرای کامل تحریم ها علیه کره شمالی هستیم و این مساله باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

رییس جمهور فرانسه تاکید کرد که پاریس انتظار دارد فشارهای زیادی از سوی چین به کره شمالی وارد شود تا این کشور راهبرد فعلی خود را تغییر دهد.

مکرون همچنین گفت که انگلستان تصمیم گرفته است تا از اتحادیه اروپا خارج شود و این از جمله تصمیماتی است که فرانسه از باب آن ابراز تاسف می کند.

وی تصریح کرد که برگزیت می تواند تاثیرات فراوانی بر اروپا داشته باشد و ممکن است یک نظم نوین اقتصادی و مالی در اتحادیه اروپا پس از خروج انگلستان شکل گیرد.

وی گفت که البته فرانسه خیلی مایل است پیشروترین بازار مالی در اروپا باشد و برای این منظور اولویت ها و راهبردهایی دارد و پاریس نیز یک شهر و یک مرکز مالی بین المللی است.

'امانویل مکرون' رییس جمهور فرانسه سفر سه روزه رسمی خود به چین را از امروز دوشنبه با هدف گفت و گو در باره بسیاری از مسایل مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی آغاز کرد. 

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید