باشگاه خبرنگاران/ «ان بی سی» نیوز در گزارشی به زندگی مردم در نظامی‌ترین مرز جهان پرداخت.

به گزارش ان بی سی نیوز، کره شمالی و کره جنوبی نخستین دور از مذاکرات رسمی خود را روز سه شنبه در «منطقه غیرنظامی کره» آغاز خواهند کرد. این منطقه، علیرغم نام آن، نظامی ترین مرز جهان است که کره شمالی و کره جنوبی را از یکدیگر جدا می کند.

توپخانه ها، موشک ها و دیگر تجهیزات نظامی به همراه هزاران سرباز در دو طرف این مرز مستقر هستند. اما جالب است بدانید با فاصله یک کیلومتر از این منطقه مردم در دهکده ای به نام «تونگیل چون» کره جنوبی زندگی آرامی را می گذرانند. بسیاری از مردم محلی این منطقه می گویند در صورت وقوع جنگ میان دو کره خانه های خود را ترک نخواهند کرد. یکی از کشاورزان ساکن این منطقه گفت: «اگر جنگ شود، هیچ بمبی به اینجا اصابت نخواهد کرد! موشک ها از بالای سر ما می گذرند!»

منطقه غیرنظامی کره یک نوار مرزی باریک است که مین های زمینی بسیاری را از زمان جنگ میان دو کره در خاک خود جای داده است.

این دهکده مرزی تنها 3 مایل (حدود 5 کیلومتر) با منطقه مسکونی «پانمونجوم» در کره شمالی که قرار است مذاکرات میان دو کره در آنجا برگزار شود، فاصله دارد. مذاکره کنندگان درخصوص امکان حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی گفتگو و مذاکره خواهند کرد.

«تونگیل چون» که به معنی «دهکده اتحاد» است، دقیقا در منطقه حائل میان دو کره واقع شده است. با این حال، مردم این دهکده زندگی آرامی دارند. ساکنان محلی، سربازان و دیگر افرادی که قصد ورود به این منطقه را دارند، باید از ارتش مجوز بگیرند.

یکی از ساکنان قدیمی این منطقه می گوید با گذشت زمان همه چیز تغییر کرده است. وقتی که این دهکده مرزی در سال 1973 ایجاد شد، تمامی زنان و مردان ساکن آن به آموزش های نظامی مشغول بودند؛ ساکنان همواره مورد بازرسی قرار می گرفتند و تنها کسانی که اعتقاد قوی به دفاع ملی داشتند مجاز به زندگی در این منطقه بودند. در آن زمان تنها 40 سرباز و 40 سکنه در این دهکده زندگی می کردند اما اکنون حدود 480 نفر ساکن تونگیل چون هستند که بیشتر آنها سالمندند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید