ایسنا/ یک روزنامه آمریکایی فاش کرد، عقب‌نشینی احمد شفیق از رقابت‌های انتخاباتی مصر به دلیل فشارها و تهدیداتی از سوی دولت عبدالفتاح سیسی صورت گرفته است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از یکی از وکلای مدافع احمد شفیق، نخست‌وزیر اسبق مصر نوشت، مسئولان مصری شفیق را تهدید کردند در صورت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، پرونده‌های فسادی را که پیش‌تر علیه وی مطرح شده بود، دوباره به جریان می‌اندازند.

تیم انتخاباتی شفیق، رئیس حزب جنبش ملی مصر و آخرین نخست‌وزیر این کشور در دوره حسنی مبارک روز یک‌شنبه رسماً انصراف خود از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

شفیق در بیانیه‌ای کوتاه ضمن اعلام این انصراف نوشت: زمانی که به خاک کشورم بازگشتم، تصمیم گرفته بودم که شرایط کلی را در مورد آنچه که در هنگام حضورم در امارات اعلام کرده بودم، مجدداً ارزیابی کنم. عدم حضور من در مصر برای یک مقطع زمانی که بیش از پنج سال به طول انجامید، چه بسا من را از پیگیری دقیق رخدادها در کشورم دور کرده است. با ارزیابی اوضاع به این نتیجه رسیدم که من بهترین فرد برای هدایت امور در مقطع زمانی آتی نیستم. به همین دلیل تصمیم گرفتم که در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در سال ۲۰۱۸ نامزد نشوم.

نیویورک تایمز نوشت، خروج شفیق از دور رقابت‌های انتخاباتی به عنوان بزرگ‌ترین رقیب سیسی در این انتخابات، بر درستی و شفافیت آن که به نظر می‌رسد به صورتی آشکار به نفع سیسی برنامه‌ریزی می‌شود، تأثیر می‌گذارد.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید