ایسنا/ آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه این آژانس اعلام کرد که ماموریت آژانس مذکور را مجمع عمومی سازمان ملل تعیین می‌کند که اعضای مجمع حمایت قوی و گسترده‌ای را از ماموریت آژانس در زمینه‌های انسانی به عمل می‌آورند.

به گزارش سایت روسیا الیوم، آنروا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که اعضای مجمع عمومی سازمان ملل نقش ما را در برقراری صلح و امنیت و تلاش و همکاری با برخی از گروه‌هایی که در خاورمیانه در معرض خطر هستند، ستوده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که تداوم بحران آوارگان نشان دهنده شکست طرف‌ها در تعامل با این پرونده است و این مساله باید از سوی طرف‌های درگیر در چارچوب "مذاکرات صلح" و با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی حل شود.

سازمان مذکور خواستار مشارکت کارآمد از سوی جامعه جهانی شد.

اونروا در این بیانیه تاکید کرد که مجمع عمومی سازمان ملل آن را مامور خدمت‌رسانی‌ کرده است تا به راه‌حلی عادلانه و همیشگی برای پرونده آوارگان فلسطینی دست یافته شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر از آنروا انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به کار این آژانس به این بهانه شده بود که وجود این آژانس به منزله تداوم مساله آوارگان فلسطینی تا ابد و به تبع آن باقی ماندن مساله حق بازگشت آنها می‌شود.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید