ایلنا/ دبیر تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثمره و عصاره صد سال مبارزات مردم ایران است. درس‌هایی که ملت ما از مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد گرفته‌اند. نتیجه‌اش آن بود که جمهوری اسلامی می‌خواهند نه سلطنت.

محسن رضایی در نشست خبری خود که در ساختمان تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیشب شورای عالی امنیت سازمان ملل نشست فوق العاده‌ای را در خصوص حوادث اخیر ایران تشکیل داد نظر مجمع در این خصوص چیست گفت: فکر می‌کنم دولت محترم باید یک شکایت بسیار جدی همراه با این تخریب‌هایی که انجام شده با استفاده از اسناد و مدارکی که جمع آوری می‌کند به سازمان ملل ببرد و از کشورهای دخالت کننده طلب خسارت کند.

وی تاکید کرد: آمریکا حتما باید خسارت بدهد و ما از این به بعد تغییر موضعی در برابر آمریکا خواهیم داشت. ما اجازه نمی‌دهیم این کشور در مسائل داخلی دخالت کند و مقابله به مثل خواهیم کرد.

رضایی ادامه داد:‌ موضع ما نیروهای انقلابی مشخص است و تا آخرین قطره خون از کشور دفاع خواهیم کرد.

آمریکا ۴۰ سال است که در امور کشور ما دخالت می‌کند. ۴۰ سال است از صدام گرفته تا منافقین و عناوین دیگر. قصد بر هم زدن جمهوری اسلامی ایران را دارند. اگر این کشور پا را عقب نکشد عواقب بسیار بدی در انتظار آنها خواهد بود. ما مقابله می‌کنیم و این توانایی را داریم. لذا باید هر چه سریع‌تر از ملت عذرخواهی کند و ملت ما را با خسارات مواجه نکند.

رضایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا مسئولان قوا ایرادها را چهره‌به چهره با مردم در میان نمی‌گذارند گفت: بحث اساسی نظام مردم هستند و مدت‌هاست مسوولان ما فاصله خود را با مردم زیاد کردند. آنها باید در دل مردم بروند در اتاق‌های در بسته برای مردم تصمیمات دلسوزانه بگیرند کافی نیست باید به میان آنها بروند تا مردم مشکلاتشان را به آنها بگویند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ باید از کارشناسان استفاده کرد. قوای سه گانه که مسوولیت اصلی کشور را برعهده دارد باید شفاف‌سازی کند آقای رئیس‌جمهور و دوستان در مجلس به صدا و سیما بروند و مشکلات بر سر راه بودجه و منابع کشور را بیان کند.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر که چگونه با آمریکا مقابله خواهید کرد، گفت: این کشور مدت‌هاست در کار ایران دخالت می‌کند هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده اما اگر به این دخالت‌ها ادامه دهد قطعا مقابله به مثل خواهیم کرد. ما هیچ گاه در امور داخلی آمریکا دخالت نکردیم

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: در انتخاباتی که در آمریکا برگزار شد مشخص شد روس‌ها از طریق فضاهای مجازی کارهایی را انجام داده‌اند و هفت الی ده نفر نیز در این رابطه بازداشت شدند و دولت ترامپ نیز از کاخ سفید اخراج شد اما ما که ۴۰ سال است این کشور مقابلمان ایستاده دخالتی نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی که درباره بودجه سال ۹۷ گفت: کمیسیون‌های نظارت را فعال کردیم و ما هم نظارت را شروع کرده‌ایم و به بحث‌هایی که مصوبه نهایی به شورای نگهبان فرستاده شود مغایرت‌های آن را خواهیم دید و آنها را اعلام خواهیم کرد.

سیاست کلی ما این است که نباید تخلف داشته باشیم و بودجه باید در امر تولید و اشتغال به شعار سال ما نیز است لحاظ شود.

وی ادامه داد: ما قطعا زیر نظر خواهیم گرفت که بودجه تا چه حد در بحث اشتغال و تولید به کار گرفته شده است. مسائل بعدی تامین اجتماعی، بانک و نظام پولی است که ما آن را بررسی خواهیم کرد.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه یکی از سرداران سپاه اظهار کرده است شروع کننده این اتفاقات آقای احمدی‌نژاد است تا چه حد این گفته صحت دارد، گفت: خودِ مسوولان امنیتی و اطلاعاتی اوضاع را بررسی می‌کنند اطلاعات جدیدی در این زمینه ندارم و چیزی نمی‌توانم بگویم.


با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید