کاله

چیکن آلفردو یک غذای محبوب همگان است اکثریت این غذا را با عنوان پاستا و سس آلفردو می‌شناسند و یک غذای خوشمزه است که با استفاده از طعم خوب پنیر پارمسان می‌تواند خیلی غذای لذیذتری شده و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید.
برای پخت این غذای عالی ابتدا باید پاستا و یا فتوچینی را درون آب بریزید و بگذارید که پخته شود و سپس با توجه به دستوری که در اختیارتان گذاشته‌ایم سس آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. دلیل خوش طعم شدن این غذا وجود خامه و پنیر در آن است که یک طعم جالب و هیجان انگیز به آن می‌دهد و جز پر طرفدارترین پاستاها محسوب می‌شود. 
چی لازم دارم:
۵۰ گرم پودر پنیر پارمسان

۲ حبه سیر 
یک عدد سینه مرغ 
۶ عدد قارچ خرد شده 
۱۴۰ گرم فتوچینی 
۲۰۰ گرم خامه 
۲ قاشق چای‌خوری جوز هندی 
نصف پیمانه جعفری تازه خرد شده 
چطور بپزم:
قابلمه‌ای پر از آب را بر روی شعله ملایم قرار دهید، تا آب درون آن بجوشد. روغن زیتون و نمک را به آن اضافه کنید و سپس فتوچینی‌ها را درون آن بریزید.

یک تابه را بر روی شعله قرار دهید و با روغن زیتون کف آن را چرب کنید. سینه مرغ را درون تابه بگذارید و روی آن نمک و فلفل بپاشید و بگذارید تا مرغ سرخ شود. قارچ و خامه را به مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس شیر را درون آن بریزید تا جوش بیاید. در انتها فتوچینی‌ها را به داخل تابه منتقل کنید و پودر پارمسان را بر روی آن بریزید. مخلوط را خوب هم بزنید و جوز هندی و سیر را نیز در حین هم زدن به آن اضافه کنید. جعفری را بر روی مخلوط داخل ماهیتابه بریزید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را داخل ظرف سروتان بریزید و در کنار خانواده و دوستانتان از آن لذت ببرید.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید.