ایسنا

کمیته فلسطین در پارلمان عربی ابتکارعملی را در داخل پارلمان برای ممانعت از عضویت غیردائم اسرائیل در شورای امنیت برای دو سال ۲۰۱۹ -۲۰۲۰ ارائه کرده است.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، این طرح یا ابتکارعمل در جریان ششمین نشست این کمیته در روز سه‌شنبه به ریاست دکتر مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی در قاهره ارائه شد.

قرار است که این طرح از سوی پارلمان عربی فردا (پنج‌شنبه) برای تصویب بررسی شود.

کمیته فلسطین نحوه پیگیری اجرای مصوبه پارلمان عربی را که درخصوص طرح مقابله با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت واشنگتن به این شهر بود، بررسی کرد.

کمیته مذکور همچنین بر ادامه حمایت تمام قد پارلمان عربی از همه تصمیمات و اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص مقابله با تصمیم آمریکا تاکید کرد.

کمیته فلسطین خواستار ضرورت پایان دادن به اختلافات و پایبندی تمامی طرف‌ها به بندهای توافقنامه آشتی ملی فلسطینی‌ها و ادامه نقش مصر در آشتی فلسطینی‌ها و غلبه بر همه سختی‌ها شد که مانع پایان دادن به اختلافات می‌شود.

این کمیته همچنین خواستار هماهنگی با اتحاد پارلمان‌های عربی جهت درج بند اضطراری در خصوص لطمه نخوردن وضعیت تاریخی و حقوقی شهر قدس در دستورکار اتحادیه بین‌المجالس جهانی در نشست آتی آن شد که قرار است ۲۴ تا ۲۸ مارس ۲۰۱۸ میلادی در ژنو برگزار شود.

کمیته فلسطین همچنین از رئیس پارلمان عربی خواست تا با دبیرکل سازمان ملل و کمیسیونر عالی حقوق بشر این سازمان تماس گرفته و از آن‌ها بخواهد جهت توقف شهرک‌سازی‌ها و تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها مداخله کنند.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید.