فارس

فارس/ امام جمعه مشهد گفت: به دنبال توهین و تخریب مسؤولان نظام نیستیم زیرا مسئولیت در این کشور به‌وسیله حجت امام زمان(عج) منصوب‌شده و کسی حق تخریبش را ندارد اما برحسب انجام‌وظیفه، نقد خیرخواهانه می‌کنیم.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اول دی‌ماه در حرم امام رضا (ع)، به بیان شیطان شناسی از قرآن پرداخت و اظهار کرد: شیطان هفت شگرد آرایشگری و تزیین گناه دارد که به‌وسیله آن، انسان را از مسیر حق‌خواهی منحرف می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از ابزار شیطان در انحراف انسان از خداخواهی، دکور پرستی است؛ آن‌قدر حواشی و ظواهر را برای انسان تزیین می‌کند و اولویت می‌دهد که انسان از خداپرستی و حق‌خواهی فاصله می‌گیرد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: وقتی انسان در مسیر زندگی خود به ظواهر و دکورها گرایش پیدا کرد، یعنی جای خدا را در دل خود به غیر او بخشیده.

وی با اشاره به استفاده قدرت‌های مستکبر دنیا از این شیوه، خاطرنشان کرد: امروز نیز آمریکا در دنیا با همین شیوه خود را قدرت معرفی می‌کند، چند ناو هواپیمابر در اقیانوس‌ها به حرکت درآورده و خود را قدرتمند نشان می‌دهد.

امام جمعه مشهد مقدس ضمن اشاره به اینکه سخن روز جامعه و حوزه‌های رسانه‌ای در ایام اخیر،حقوق شهروندی است اظهار داشت: این موضوع یک تفسیر در فرهنگ غرب دارد و یک تفسیر در اسلام.

وی ادامه داد: حقوق بشر غربی کشتن کودک معصوم یمنی و فلسطینی را مجاز می‌داند اما اگر کسی از آن کودک مظلوم دفاع کند که کشته نشود ضد حقوق بشر است.

علم‌الهدی با تأکید بر این نکته که حقوق شهروندی غربی بر پایه لیبرالیسم و معتقد به رواج هر ولنگاری و بی‌بندوباری در جامعه است، گفت: در آنجا دم از فمینیسم می‌زنند اما جریان شکنجه و آزار زنان در کشورهای غربی از عوام‌ترین مردمشان تا توسط مقامات عالی‌رتبه سیاسی و فکری، جریانی عادی است.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که تابع حقوق بشر غرب نیستیم، حقوق شهروندی غربی راهم نمی‌پذیریم زیرا این نظام، نظام جمهوری اسلامی است که بر پایه آموزه‌های دینی و اسلامی بنا شده است پس حقوق شهروندی آن نیز باید بر همین اساس استوار باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در اسلام، حقوق شهروندی، یعنی حقی که از طرف مردم بر عهده دولت، حکومت و کارگزاران است؛ در بیان امیرالمؤمنین (ع)، سه محور اصلی وجود دارد که شامل رشد اقتصادی و توزیع عادلانه امکانات برای همه مردم، توسعه آگاهی و بینش جامعه یعنی توسعه همه امکانانی که علم و بینش را بالا ببرد و جهل را از بین ببرد و مدیریت فرهنگی جامعه است.

وی با بیان این نکته که تأمین‌کننده سه محور مذکور، حکومت و دولت اسلامی است، اظهار کرد: به دنبال توهین و تخریب مسؤولان نظام نیستیم زیرا مسئولیت در این کشور به‌وسیله حجت امام زمان(عج) منصوب‌شده و کسی حق تخریبش را ندارد اما برحسب انجام‌وظیفه، نقد خیرخواهانه می‌کنیم.

علم‌الهدی با بیان این مطلب که وضعیت اقتصادی جامعه از فقر گذشته و به مرحله استیصال رسیده است، خاطرنشان کرد: همه ارکان نظام باید به فکر باشند، نه‌فقط دولت، مجلس نمایندگان مردم هستند و باید بر اجرای امور نظارت داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از وضعیت توسعه فرهنگی جامعه بخصوص در فضای مجازی، افزود: می‌گویند اجازه نمی‌دهیم دست وزیر ارتباطات روی فیلتر فضای مجازی برود، می‌خواهید اجازه بدهید، می‌خواهید ندهید اما این فضا باید مدیریت شود.

امام‌جمعه مشهد اضافه کرد: امروز کشور به دو بخش فضای مجازی و فضای حقوقی تقسیم‌شده؛ حتی خود شما هم در این فضا امنیت ندارید به شما توهین، افترا و تهمت وارد می‌شود، اگر قرار شد مسئولین ما از نظر خودشان و وضعیت داخلی خانواده‌شان امنیت نداشته باشند دیگر چگونه می‌خواهید کشور را مدیریت کنند؟

وی با بیان این‌که مدیرت فرهنگی کشور باید به‌گونه‌ای باشد که امکانات جامعه وسیله‌ای برای ترویج فسق و فساد و بی‌بندوباری‌ها نباشد، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در این مملکت در فضای مجازی امنیت ندارد، دختران معصوم بی‌گناه را گول می‌زنند، از آنان عکس می‌گیرند و ناموس یک خانواده را مورد تهدید قرار می‌دهند، آیا امنیت جزو حقوق شهروندی نیست؟!

علم‌الهدی با بیان این‌که این دولت پنج سال است مسؤولیت اداره کشور را به عهده گرفته، اضافه کرد: بعد از گذشت پنج سال، تازه به فکر حقوق شهروندی و اجرای آن افتاده‌اند، این کار باید از روز اول شروع می‌شد درحالی‌که امروز مرکز این کشور که مرکز تحول در منطقه است به خاطر آلودگی هوا به حالت تعطیل درآمده است.


با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید