آخرین خبر

آخرین خبر/ حکم دو پرونده قضایی پرحاشیه ماه های اخیر سرانجام اعلام شد و حمید بقایی و علی اکبر جوانفکر احکام خود را از دادگاه دریافت کردند.

روز گذشته اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران خبر از ابلاغ حکم بقایی به وی داد و اعلام کرد که این حکم غیر قطعی بوده و ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی است.

اسماعیلی به علت غیر قطعی بودن این حکم آن را رسانه ای نکرد اما امروز حمید بقایی در کانال تلگرامی خود مدعی شد که دادگاه برای او حکم حبس 63 ساله صادر کرده است. 

اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران بلافاصله با واکنش نسبت به این ادعای بقایی گفت: این فرد به خاطر چند اتهام، چند محکومیت دارد؛ اینکه گفته به 63 سال حبس محکوم شده یا جهل به قانون است یا قصد شیطنت داشته است وگرنه طبق قانون مجازات، او باید بیشترین حبس در میان محکومیت‌هایی که در دادنامه برایش درنظر گرفته شده را تحمل کند.

وکیل حمید بقایی نیز امروز در واکنش به صدور حکم داگاه و ابلاغ آن به موکلش گفت: «حکمی که به ما ابلاغ شده دارای ایرادات قانونی بسیار زیادی و حتما قبل اعتراض است.» به گزارش اعتماد، حیدری در پاسخ به این سوال که آیا بقایی در مهلت قانونی به این حکم اعتراض می کند گفت: «ما در حال بررسی این موضوع هستیم.» ایشان هنوز درباره اعتراض کردن یا نکردن به حکم صادره تصمیم نگرفته است.»

یک روز بعد از اعلام حکم بقایی سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت از صدور حکم علی اکبر جوانفکر نیز خبر داد.

قاضی حسینی گفت: این فرد به اتهام توهین و نشر اکاذیب مورد محاکمه قرار گرفت و حکم وی صادر شد.

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت خاطرنشان کرد: حکم به زودی ابلاغ می‌شود.

با کانال تلگرامی «یا مهدی نیوز» همراه شوید